پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 16860

صبح روز چهارشنبه شرکت دخانیات ایران مراسم از بین بردن 250 میلیون نخ سیگار تقلبی که بزرگترین اتفاق از این نوع در خاورمیانه بوده است را در بیابانهای کهریزک با حضور نمایندگان رسانه های گروهی انجام داد.

این تعداد سیگار که بیش از 8 میلیارد و 300 میلیون ریال ارزشی ریالی داشت توسط 25 تریلی به محل یاد شده منتقل شدند و پس از تخلیه توسط گریدر له و فشرده و سپس در زیر خاک مدفون شد.

در همین رابطه مدیر عامل شرکت دخانیات کشور با اشاره به بی نظیر بودن این مراسم در خاورمیانه گفت : بیشتر سیگارهایی که در مراسم امروز معدوم می شود سیگارهای تقلبی است که در اربیل عراق، امارت و کشور ویتنام تولید و سپس به ایران قاچاق شده است.

ابطحی در رابطه با دلایل عدم صدور مجوز برای وارد کردن این اجناس به بازار تصریح کرد : اگر چه همه انواع سیگار برای سلامتی مصرف کننده زیان بار است اما سیگارهای قانونی به دلیل نظارتهایی که بر روی فرآیند تولید آنها انجام می شود از لحاظ 50 پارامتر سلامتی و بهداشتی کنترل می شوند.

وی افزود : اما سیگارهایی که امروز در این مراسم معدوم می شوند به دلیل فرآیند تولید غیرقانونی هیچ گونه نظارتی بر روی آنها انجام نمی شود و به دلیل اسانسها و مواد شیمیایی خطرناکی که در ساخت انها به کار گرفته می شود به مقدار بسیار بیشتری خطرآفرین هستند، شرکت دخانیات ایران هم به هیچ وجه اجازه ورود این مواد خطرناک به بازار مصرف را نمی دهد.

مدیر عامل شرکت دخانیات کشور با اشاره به وظیفه شرکت تحت امر خود تاکید کرد : ما وظیفه تامین بازار را داریم اما اصلاً توصیه به مصرف سیگار نمی کنیم ولی لازم به ذکر است که در 4 سال اخیر 37 درصد رشد تولید داشتیم که این میزان جایگزین قاچاق سیگار شده است.

ابطحی با اشاره به اقدامات دولت نهم برای قانونی کردن واردات سیگار گفت : هم اکنون 85 درصد سیگار موجود در بازار را شرکت دخانیات کنترل می کند که 57 درصد از این میزان را خودمان تولید می کنیم و بقیه نیز وارد می شود.

وی با اعلام اینکه با شرکتهای بزرگ تولید کننده سیگار در دنیا صحبتهایی مبنی بر تولید در داخل انجام گرفته، تاکید کرد : طبق توافقات صورت گرفته سیگار وینستون در مجتمع گیلان تولید خواهد شد که به میزان تولید در داخل از واردات آن کاسته می شود، که این کار موجب می شود حجم مالی بالای ناشی از مصرف این محصول در کشور بماند.

مدیر عامل شرکت دخانیات کشور با تاکید براینکه در این مراسم امحا برخلاف گذشته و برای رعایت مسائل زیست محیطی از روش آتش زدن استفاده نمی شود، تصریح کرد : در مراسم امروز 250 میلیون نخ معدوم شد که این میزان یک سوم از سیگارهای قاچاق کشف شده است و بر اساس برنامه ها تا اوایل مهرماه 500 میلیون نخ سیگار دیگر نیز از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار مهر اغلب قریب به اتفاق سیگارهای که در این مراسم امحاء شد از مارکهای خارجی و نه چندان معروف golden king ، rockets ، dorchester،  48  ،jet set ، الحمرا و همچنین سیگارهایی با مارک ایرانی با عناوین تیر ، فروردین ، بهمن و ... بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha