چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 168630

قلب یک عضو حیاتی بدن است که وظیفه خونرسانی به سراسر بدن را دارد و بخشی از سیستم گردش خون در بدن است. همین عضو حیاتی ممکن است ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد که هنوز از آنها مطلع نباشید.

این هفت نکته را در مورد قلبتان بدانید

سلامت نیوز: قلب یک عضو حیاتی بدن است که وظیفه خونرسانی به سراسر بدن را دارد و بخشی از سیستم گردش خون در بدن است. همین عضو حیاتی ممکن است ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد که هنوز از آنها مطلع نباشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ، هفت ویژگی شگفت انگیز قلب از این قرارند:

قلب می‌تواند به خودی خود بتپد: قلب برای ادامه تپیدن نیاز به مغز یا بخش دیگری از بدن ندارد بلکه سیستم الکتریکی خاص خودش را دارد که باعث تپیدن آن و پمپاژ خون می ‌شود. حتی قلب می‌ تواند مدت کوتاهی پس از مرگ مغزی یا پس از خارج کردنش از بدن به تپیدن ادامه دهد؛ یعنی مادامی که اکسیژن به آن برسد.

ضربان قلب روزانه 100 هزار بار است: قلب یک عضو مشغول است و در روز 100 هزار بار ضربان دارد. به طور متوسط در یک طول عمر متوسط، قلب 3 میلیارد بار می تپد. خونی که از قلب‌ پمپ می ‌شود ممکن است مسافتی در حدود 60 هزار مایل را درون رگ ‌های خونی بپیماید.

مرگ و میر زنان در اثر بیماری های قلبی بیش از مردان است: اگرچه بیماری های قلبی به عنوان یک بیماری مردانه شناخته شده است اما مرگ و میر ناشی از آن در زنان کمی بیش از مردان است. در سال 2009 بیماری های قلبی مسئول مرگ 401 هزار و 495 زن و 384 هزار 436 مرد در ایالات متحده بوده است.

ضربان قلب منحصر به فرد است: سرعت ضربان قلب یا شمار تپش ‌های قلب در هر دقیقه به عوامل بسیاری از جمله سن، میزان آمادگی بدنی، اندازه بدن و داروهای مصرفی بستگی دارد. میزان سرعت ضربان قلب در حال استراحت در یک فرد بزرگسال ممکن است بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربان در دقیقه باشد.

فشار خون دو عدد است: فشار سیستولیک زمانی است که قلب می تپد و فشار دیاستولیک زمانی که قلب بین دو ضربان استراحت می کند. عدد بالا، فشار سیستولیک و عدد پایین فشار دیاستولیک است. فشار سیستولیک روی 120 میلی متر جیوه و دیاستولیک روی 80 میلی متر جیوه نرمال است.

فشار خون باید از هر دو بازو گرفته شود: انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که مردم فشار خون را از هر دو بازو بگیرند. مطالعات نشان می دهد این کار خطر تعیین بیماری های قلبی را واضح تر نشان می دهد.

مرگ همسر خطر حمله قلبی را افزایش می‌ دهد: یک بررسی اخیر نشان داد که سالمندانی که همسرشان را از دست داده ‌اند، در مقایسه با افرادی که همسرشان را از دست نداده ‌اند در طول ماه پس از مرگ همسر دو برابر بیشتر در معرض خطر حمله قلبی و سکته مغزی قرار دارند.

www.livescience.com


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha