زنی تونسی رکورد جهانی در بارداری را با 12 جنین شکسته است. وی که 30 سال سن دارد ، در حال حاضر 6 جنین دختر و 6 جنین پسر را باردار است.

آرزویم این است که تمام کودکانم را در آغوش گیرم!
به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،این خانم دو سال قبل به دلیل دو مورد سقط جنین تحت درمان باروری بوده است.

مدت بارداری این خانم هنوز مشخص نشده است، به نظر می رسد با توجه به تشخیص جنسیت جنین ها، مدت 16 هفته از بارداری وی گذشته باشد.
این مادر می گوید: تمام آنچه آرزوی من در آغوش گرفتن تمام نوزادانم است و این که بتوانم تمام عشقم را به آنها ابراز کنم.

همسر او که مروان نام دارد می گوید در  ابتدا گمان می کردم که همسرم دو جنین دو قلو باردار است اما افزایش تعداد آنها بر شادی من افزوده است. تیم پزشکی به آنها گفته است که همسر وی می تواند به طور طبیعی زایمان کند.

اغلب متخصصان معتقدند که بارداری این تعداد جنین قاعدتا مشکل ساز خواهد بود ، هم برای مادر و هم برای نوزادان و تنها با مراقبت های کاملا ویژه می توان چنین امیدی داشت.

یکی از متخصصان زنان و زایمان در انگلیس مدعی است که بارداری این تعداد جنین امکان پذیر است اما نه برای مدت طولانی. زیرا حجم و ظرفیت رحم محدود می باشد. این زن مسلما در هفته بیستم بارداری بسیار حجیم خواهد شد.  از طرفی جوان ترین نوزدان نارس که حیاط خود را حفظ کرده اند در هفته 22 تا 23 بارداری متولد شده اند. با توجه به این براورد ها تنها می توان گفت که مراقبت و پرستاری ویژه ای برای این زن باردار باید در نظر گرفته شود.

 او می گوید که ما نمی توانیم در انگلیس این کار را انجام دهیم.  از نظر وی شانس حفظ جنین توسط این زن تا هفته بیستم خواهد بود و بیشتر از این زمان بسیار نادر و شانسی به نظر می رسد.

البته مقامات پزشکی تونس آمادگی خود را برای مراقبت از این مادر اعلام کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha