قائم مقام سازمان نظام پرستاری بر ضرورت لغو آیین نامه تربیت پرستار در بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: انتظار داریم در تصمیمات مربوط به حوزه پرستاری، از نظرات کارشناسی خبرگان جامعه پرستاری استفاده شود.

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستاری بر ضرورت لغو آیین نامه تربیت پرستار در بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: انتظار داریم در تصمیمات مربوط به حوزه پرستاری، از نظرات کارشناسی خبرگان جامعه پرستاری استفاده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد شریفی مقدم، اظهارداشت: وزارت بهداشت به بهانه کمبود پرستار، آیین نامه ای را ابلاغ کرده که کاملا غیرکارشناسی است.


وی با تاکید بر اینکه مشکل جامعه پرستاری امنیت شغلی است، تصریح کرد: ما مشکل کمبود پرستار نداریم، بلکه مشکل پرستاران، امنیت شغلی است که باعث شده تا شاهد مهاجرت، ترک شغل و خانه نشینی پرستاران باشیم.


شریفی مقدم  با تأکید بر لزوم تربیت پرستار طبق استانداردهای روز علمی، گفت: بیمارستان ها در حال حاضر توان پوشش دانشجویان پرستاری را ندارند و دانشکده های پرستاری کشور نیز به لحاظ تعداد هیئت علمی به دانشجو کمبود دارند پس چگونه می توان به تربیت دانشجوی پرستاری و نظارت بر آموزش آنها در بیمارستان ها امیدوار بود.


قائم مقام سازمان نظام پرستاری یادآور شد: این کار باعث تهدید سلامت مردم و جامعه خواهد شد و نقض آشکار حقوق بیماران است و موجب تضعیف تربیت آکادمیک پرستاری در کشور می شود و به نظر می رسد اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی وزارت بهداشت برای از بین بردن مشکلات پرستاری حاصلی جز تضعیف و تخریب حرفه پرستاری ندارد و نظام پرستاری به طور جدی با این گونه سیاست های اتخاذی مخالف است.


وی با اشاره به اینکه اجرای چنین تصمیماتی وزارت بهداشت را با چالش مواجه خواهد کرد، گفت: ما دست دوستی را به سمت مسئولان دراز می کنیم تا بتوانیم مشکلات پرستاری را رفع کنیم چرا که به طور یقین صاحب نظرترین افراد برای حل مشکلات پرستاران، خود جامعه پرستاری است و دغدغه پرستاران نیز بیماران هستند و امید است بتوان در این مسیر به تفاهم های خوبی دست یافت.


شریفی مقدم ادامه داد: برای کارهای بیماران که به قول مسئولان به روی زمین مانده و توسط همراهان بیماران ارائه می شود، هم اکنون 30 هزار نیروی کمک بهیار وجود دارد و کافی است وزارت بهداشت طی فراخوانی این نیروهای آماده به خدمت را جذب کند همچنین با ایجاد جذابیت حرفه ای و برقراری عدالت همه جانبه می تواند جمعیت بزرگی از پرستاران را که هنوز جذب حرفه نشده اند را نیز وارد عرصه کار کند.


وی ضمن مخالفت با جذب شرکتی پرستاران گفت: وزارت بهداشت سعی در جذب پرستاران از طریق شرکت آوا سلامت به صورت استخدام شرکتی دارد که سازمان نظام پرستاری با هرگونه جذب شرکتی مخالف است و معتقد است باید پست لازم برای جذب پرستاران، خالی شود.


شرفی مقدم با تأکید بر لزوم مشارکت جامعه پرستاری در تصمیم گیری های مربوط به حوزه پرستاری گفت: در هیچ کجای دنیا این  گونه نیست  که در مورد صنف و حرفه ای بدون دخالت و نظر کارشناسان و صاحب نظران آن حرفه، تصمیم گیری شود و از نخبگان آن صنف نظر خواهی نشود.
قائم مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری یک نهاد صنفی است که می خواهد از حقوق جامعه پرستاری و مردم دفاع کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha