معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح وارنیش فلوراید می‌تواند با تاثیر بر روی مینای دندان میزان رشد پوسیدگی دندان دانش آموزان را کاهش می‌دهد.

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح وارنیش فلوراید می‌تواند با تاثیر بر روی مینای دندان میزان رشد پوسیدگی دندان دانش آموزان را کاهش می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی اکبرسیاری در مراسم اجرای طرح فلورایدتراپی برای دانش‌آموزان که در یکی از مدارس کرج برگزارشد، اظهار کرد: طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان سراسر کشور که جمعیت هفت میلیون و 700 هزار نفری مقطع اول تا ششم ابتدایی تحصیلی را پوشش می‌دهد، شامل سه هدف اصلی آموزش، پیشگیری و درمان است.


وی با اشاره به اینکه این طرح از آغاز سال تحصیلی شروع شده و در ۲۰ هزار مدرسه شهری و ۴۰ هزار مدرسه روستایی اجرا می‌شود، افزود: در روستاها نیروهای بهداشتی آموزش دیده و در شهرها مربیان بهداشت مدارس و کاردان‌های بهداشت دهان و دندان در مجموع ۶۰ هزار مدرسه ابتدایی سراسر کشور را پوشش می‌دهند.


معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه مرحله اول وارنیش فلوراید، آبان و آذر ماه امسال و مرحله دوم آن فروردین و اردیبهشت سال آینده انجام می‌شود، گفت: انجام برنامه پیشگیرانه «وارنیش فلوراید تراپی» دانش‌آموزان هدف و گامی مهم در جهت ارتقای بهداشت سلامت دهان و دندان کودکان است.
سیاری در ادامه به وضعیت دندان کودکان ایرانی اشاره کرد و گفت: براساس آمارها کودکان قبل از ورود به مدرسه دارای پنج دندان شیری پوسیده هستند و در سنین 12 سالگی نیز این بچه‌ها دو دندان دائمی آسیب دیده دارند.


معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از مزایای این طرح سخن گفت و یادآورشد: از مزایای استفاده از وارنیش فلوراید، ایمن بودن آن برای کودکان و کاربرد آسان و راحت آن توسط افراد آموزش دیده در مدارس ابتدایی است. همچنین ارائه این خدمات نیاز به تجهیزات دندانپزشکی گران‌قیمت ندارد و استفاده از وارنیش فلوراید در دانش آموزان حدود ۵۰ درصد کاهش پوسیدگی در دندان‌های شیری و دائمی را به همراه دارد.


این مقام مسئول در پایان پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان را یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت دانست و گفت: اجرای موفقیت‌آمیز بسته خدمتی سلامت دهان و دندان در طرح تحول نظام سلامت، گامی بزرگ در امر پیشگیری از پوسیدگی دهان و دندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha