پرستاران و کارکنان بیمارستان شریعتی امروز به دلیل حقوق معوقه خود دست از کار کشیده و بیماران را به حال خود رها کردند.

اعتصاب پرسنل بیمارستان شریعتی اصفهان/بیماران سرگردان شدند

سلامت نیوز: پرستاران و کارکنان بیمارستان شریعتی امروز به دلیل حقوق معوقه خود دست از کار کشیده و بیماران را به حال خود رها کردند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بیمارستان شریعتی تنها بیمارستان تحت نظر تامین اجتماعی در اصفهان است و هر روز بیماران زیادی به دلیل مناسب بودن قیمت‌ها به این بیمارستان مراجعه می‌کنند اما با وجود این، امروز بخش پرستاران و پرسنل این بیمارستان اقدام به اعتصاب کردند و از انجام هر گونه خدمات به بیماران دست کشیدند.

یکی از همراهان بیمار که دو شب گذشته مادر خود را به دلیل جراحی مفاصل زانو در این بیمارستان بستری کرده بود با اعلام اینکه هیچ یک از پرستاران خدماتی به بیماران انجام نمی‌دهند و به راحتی اذعان می‌کنند که به علت تعویق در پرداخت حقوق اعتصاب کرده اند، گفت: در حال حاضر بیماران زیادی در این بیمارستان بستری هستند و این بی تفاوتی پرستاران نسبت به ارائه خدمات به بیماران قابل توجیه نیست.

جراحی‌ها از صبح امروز در بیمارستان شریعتی لغو شد

زهرا لطف‌اللهی با اشاره به اینکه شب گذشته نیز یک مادر باردار که باید با روش سزارین فرزند خود را به دنیا می آورد، مجبور به زایمان طبیعی شد که نوزاد وی متاسفانه از دنیا رفت، افزود: در حال حاضر مامور بیمه در بیمارستان حضور یافته و پیگیر ماجرا شده است.

وی گفت: از صبح امروز تاکنون تمام اعمال جراحی را در این بیمارستان لغو شده و عمل تمام بیمارانی که باید امروز صبح جراحی می شدند، تا فردا به تاخیر افتاد.

بدنبال پیگیری مهر، مدیر روابط عمومی معاونت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با تائید این ماجرا که تعدادی از پرسنل بیمارستان شریعتی به نمایندگی از پرستاران اعلام اعتراض کردند و از حقوق عقب مانده خود گلایه داشتند، گفت: من تکذیب نمی‌کنم که خلالی در روند کار ایجاد شده اما با پیگیری و جلسه با مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان بدنبال حل و فصل موضوع هستیم.

مجید مویدی نیز با بیان اینکه اعمال جراحی‌ امروز در این بیمارستان لغو شده است، گفت: مرگ نوزاد را بنده نشنیدم و اطلاعی از این موضوع ندارم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان نیز ضمن تائید تمام ماجرا گفت: تمام مباحث درمانی چالش‌زا است و این اعتراض و اعتصاب به علت طرحی بوده که بدنبال دستورالعملی از تهران به اجرا گذاشته و سبب گلایه برخی شد.

علی اعتصام‌پور با اظهار اینکه در حال حاضر با نمایندگان این جمع که به طرح معترض هستند، جلسه‌ای گذاشته شده که با شنیدن سخنان آنها و حضور در بیمارستان به موضوع رسیدگی می کنیم، افزود: در دستورالعمل جدید مقرر شد که به منظور افزایش انگیزه پرسنل، افزایش حقوق نیز براساس عملکرد افراد صورت گیرد که پس از پرداخت اولین حقوق عده‌ای معترض شدند که نسبت به عملکرد این میزان افزایش درخور توجه نیست و شاید در مواردی نیز حق با آنها باشد اما این نحوه گلایه و دست کشیدن از ارائه خدمت رسانی به بیماران بسیار سطح پائین است.

وی با بیان اینکه عملکرد ما در بیمارستان شریعتی بسیار بالا بوده و روزانه جراحی‌های بسیاری در این مرکز درمانی انجام می‌گیرد، گفت: سعی داریم که با گفتگو با این افراد ابهام زدایی کنیم.

اعتصام پور افزود: اما این اشکال وجود دارد که پرستاران و هیچ یک از پرسنل بیمارستان حق ندارند به علت اعتراض به حق و حقوق خود از ارائه خدمت به بیماران سرباز زنند.

تنها یک اشتباه منجر به اختلال در روند درمان بیمارستان شریعتی شد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون تعویقی در پرداخت حقوق پرسنل بیمارستان شریعتی انجام نگرفته است، گفت: در این طرح سعی داشتیم که اضافه بر حقوق ثابت به پرسنل بیمارستان شامل پزشک، پرستاران و خدمه بر اساس عملکرد آنها پرداختی بیشتری انجام دهیم که تازه این مسئله سبب اعتراض هم شد.

وی در ارتباط با اینکه چرا باید پزشکان از انجام عمل جراحی از صبح امروز تا کنون سر باز زنند و جراحی‌ها به تعویق بیفتد و یا اینکه حتی موردی بوده که به راحتی به مادر باردار گفته شده پزشک شما نیست و باید با جراح دیگری عمل سزارین شما انجام گیرد، گفت: تمام این اتفاقات تنها بر اثر یک اشتباه انجام گرفته و جبران خواهد شد و قطعا تا بعدازظهر امروز مسئله حل می‌شود و اوضاع بیمارستان ساماندهی می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اعلام اینکه اگر مجبور باشیم که نیرو از دیگر بیمارستان‌ها به این بیمارستان منتقل کنیم، این کار را انجام داده و نمی‌گذاریم خلالی در مسئله درمان بیماران انجام گیرد، گفت: در ارتباط با مرگ نوزاد به دلیل زایمان طبیعی اجباری مادر باردار بعدا نظر خود را اعلام خواهم کرد اما اکنون من از این موضوع اطلاعی ندارم.

وی گفت: بسیار اتفاق افتاده که مرگ نوزاد دلایل دیگری داشته اما به پرسنل و کادر درمانی آن را ارتباط می دهند چراکه سزارین و زایمان طبیعی عوارض خاص خود را دارد و هیچ گاه نمی‌توان به سادگی مرگ یک نوزاد یا مادر را به کادر درمانی ارتباط داد.

اعتصام پور گفت: طرح کارانه پرستاران باید اصلاح شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha