وزیر بهداشت دولت نهم تسهیلات این وزارتخانه برای برترینهای دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی را اعلام کرد و گفت: برگزیدگان دانشنامه رشته های فوق تخصصی پزشکی می توانند از فرصت مطالعاتی 6 ماهه در یک مرکز داخل و خارج از کشور استفاده کنند.

دکتر کامران باقری لنکرانی در حاشیه مراسم اختتامیه آزمون دانشنامه فوق تخصصی و آزمونهای گواهینامه و دانشنامه تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در پاسخ به مهر در خصوص تسهیلات اعطایی به برگزیدگان آزمونهای دانشنامه افزود: در مورد امتحان فوق تخصصی چند سالی است که تربیت نیروی فوق تخصصی به صورت تعهد خاص انجام می گیرد و در واقع از ابتدای تحصیل این افراد مشخص است که کجا باید خدمت ارائه دهند.

وی اضافه کرد: برگزیدگان نیز بر اساس همان تعهد خاص ادامه خدمت می دهند اما این فرصت را دارند که از فرصت مطالعاتی 6 ماهه استفاده کنند.

لنکرانی در خصوص تسهیلات به برگزیدگان آزمون دانشنامه تخصصی نیز گفت: از چهار سال پیش تصمیم گرفته شده است که در دوره تخصصی فارغ التحصیلان برگزیده دانشنامه تخصصی، آنهایی که تعهد خاص نداشته باشند و رتبه اول را کسب کنند این اجازه را پیدا می کنند که در شهرهای بزرگ کشور به عنوان عضو هیئت علمی به ادامه خدمت بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: سایر افراد برگزیده این امکان را پیدا می کنند که طرحشان را در سایر مناطق کشور به جز شهرهای بزرگ به عنوان هیئت علمی بگذرانند و همچنین این امکان را دارند که زودتر از سایرین که موظف به گذراندن سه سال طرح هستند در امتحان فوق تخصصی شرکت کنند.

وزیر بهداشت در مورد آزمونهای دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی نیز یادآور شد: این آزمونها یکی از مهمترین امتحانات موجود در تقویم آموزشی وزارت بهداشت است و داوطلبان از سراسر کشور در این رقابت پرشور حاضر می شوند. خوشبختانه با توجه به ارتقایی که در روند امتحان ایجاد شده این امتحانات بیش از گذشته به صورت علمی برگزار می شود.

وی گفت: ارتقای امتحان کتبی نیز بیش از گذشته شده است و در این راه از سئوالات طبقه بندی یک که بیشتر حفظی هستند، کمتر استفاده شده و بیشتر از سئوالات طبقه بندی دو که با نوعی استدلال همراه است و طبقه بندی سه که فرد باید بتواند اضافه بر استدلال در محل خود آن موضوع را مورد استفاده قرار دهد، استفاده شده است و کیفیت امتحان خیلی بهتر از گذشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha