شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 16880

وزیر بهداشت دولت نهم به افزایش ظرفیتهای دوره دستیاری تخصصی به صورت هدفمند اشاره کرد و گفت: ظرفیت این دوره ها در مجموع 50 درصد افزایش یافته و این افزایش با پیش بینی بازار کار 30 ساله تعیین شده است.

دکتر کامران باقری لنکرانی پنجشنبه در مراسم اختتامیه آزمون دانشنامه فوق تخصصی و آزمونهای گواهینامه و دانشنامه تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: نیروی تخصصی مورد نیاز کشور، موتور حرکت حوزه سلامت است و در این عرصه باید در چهار سال آینده قدمهای مستحکمتری برداشته شود.

لنکرانی به ارتقای امتحانات کتبی و شفاهی در دانشنامه تخصصی اشاره کرد و گفت: در رشته های مختلفی از جمله جراحی اکنون مهارتها نیز امتحان گرفته می شود و در کنار آن در رشته های دیگر از فناوری های نوین، کامپیوتر و مقالات مبتنی بر شواهد نیز استفاده می شود که تحول بزرگی در امتحان شفاهی محسوب می شود.

وی با اشاره به روز پزشک و سالروز تولد ابن سینا یادآور شد: یک هزار و 60 سال پیش ابن سینا فصل جدیدی را در تاریخ علم جهان رقم زد و ما نیز اگر بتوانیم طبابت را بر مبنای فلسفه ای که آن را دنبال می کنیم، بنا کنیم و در بند روزمرگی نباشیم، بزرگترین درس را از ابن سینا گرفته ایم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دانش پزشکی به نقطه ای رسیده است که هر سه سال یکبار این دانش دو برابر می شود اما بسیاری از سرفصلهای آن در مسیر روزمرگی است و تنها زمانی که زندگی و طبابت را هدفمند کنیم آن زمان روز پزشک مفهوم اصلی خود را پیدا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha