شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 168819

راه رفتن یا خوردن سبزیجات بیشتر ممکن است به زودی به یک تغییر ساده اما بزرگ در زندگی شما تبدیل شود.

سلامت نیوز: راه رفتن یا خوردن سبزیجات بیشتر ممکن است به زودی به یک تغییر ساده اما بزرگ در زندگی شما تبدیل شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه،دکتر مایکل کریگ میلر، استادیار روان پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد می‌گوید: این تغییرات باید به تدریج ایجاد شود تا روند خسته کننده به خود نگیرد. به عنوان مثال شروع از یک پیاده روی ده دقیقه‌ای و اضافه کردن روزانه ده دقیقه دیگر به آن باعث می‌شود شما از پیاده روی هم لذت بیشتری ببرید و هم منفعت بیشتر.


به گزارش هاروارد هلث،پیاده روی یکی از ساده‌ترین و موثرترین ورزش‌ها است و می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، سهولت عملکرد قلب، پیشگیری از سکته مغزی و دیابت کمک کند. همچنین می‌تواند منجر به تقویت عضلات و سوزاندن کالری و بالابردن روحیه شود. این‌ها را همه می دانیم و نکته مهم در داشتن یک پیاده روی مؤثر علاوه بر افزایش تدریجی آن در روزهای هفته این است که زمین‌های صاف و هموار را برای این ورزش انتخاب کنیم. زمان پیاده روی باید طوری افزایش داده شود که در هفته به 150 دقیقه برسد.


علاوه بر پیاده روی، تغییرات ساده دیگر در زندگی شامل سبک زندگی سالم است که رژیم غذایی مناسب و خواب خوب را شامل می‌شود. علاوه بر خوردن میوه‌ها و سبزیجات، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز، سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که افراد مسن باید روزانه 30 تا 50 اونس مایعات یعنی 3 تا 6 فنجان مصرف کنند تا بدنشان دچار کم آبی نشود. خوردن روزانه 5 وعده از انواع میوه‌ها و سبزیجات نیز توصیه سازمان جهانی بهداشت است ضمن این که برای بهبود بهداشت خواب و ریتم شبانه روزی خواب باید تمام ابزارهای الکترونیکی از قبیل کامپیوتر، تلفن همراه و تلویزیون را هنگام شب خاموش نگه داشت و از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و سیگار به شدت اجتناب کرد. خوردن مواد غذایی تند به دلیل این که ممکن است باعث سوزش سر دل شود، در هنگام شب به هیچ وجه توصیه نمی‌گردد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha