معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت با بیان آن كه بر اساس قانون مدیریت خدمات كشوری، پرسنل پزشكی وزارت بهداشت از ابتدای سال به طور متوسط حدود 24 درصد افزایش دریافتی داشته‌اند درعین حال از اختصاص 960 پروژه مسكن به منظور جذب و ماندگاری متخصصان در مناطق محروم خبر داد.

دكتر رحمت الله حافظی در حاشیه مراسم روز پزشك در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات رفاهی صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت برای پزشكان گفت: به استناد ماده 49 دانشگاه‌ها مختارند به صورت منطقه‌ای، امكانات رفاهی را برای پزشكان در نظر گیرند. بر این اساس دانشگاه‌ها می‌توانند یك درصد اعتبارات رفاهی هزینه‌ای‌شان را برای این امر هزینه كنند و دانشگاه بر اساس وضعیت منطقه می‌تواند خود در این زمینه تصمیم بگیرد.

وی در رابطه با مسكن پزشكان نیز ادامه داد: به استناد مصوبه هیات امنا دانشگاه‌ها اجازه دارند املاك مازاد خود را برای ساخت و ساز و با حفظ مالكیت دولت در اختیار تعاونی پزشكان قرار دهند.

دكتر حافظی با اشاره به حقوق و دستمزد پزشكان گفت: این امر در قالب قانون مدیریت خدمات كشوری ابلاغ شد البته هنوز از تمام ظرفیت‌های این قانون استفاده نشده است. بر این اساس نشست‌هایی به منظور شناسایی چالش‌ها و اعلام پیشنهادها با مدیران منابع انسانی وزارت بهداشت برگزار شده است.

وی گفت: در قالب قانون مدیریت خدمات كشوری در ابتدای سال به طور متوسط پرسنل پزشكی وزارت بهداشت حدود 24 درصد افزایش دریافتی داشته‌اند. این درحالی است كه این افزایش‌ها از 15 درصد تا نزدیك 65 درصد هم بوده است. همچنین بر اساس قانون معوقات پزشكان باید باقی بماند و در صورت تامین منابع این معوقات هم پرداخت می‌شود. معوقات پزشكان در وزارت بهداشت نیز حدود 24 درصد است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه‌ای هیات امنای برخی دانشگاه‌ها مجاز هستند تا سقف 5 میلیون تومان و همچنین برخی دانشگاه‌های دیگر تا سقف 3 میلیون تومان برای جذب پزشكان متخصصان در مناطق محروم استان علاوه بر حقوق پزشكان، پرداخت كنند تا ماندگاری پزشكان در مناطق محروم صورت گیرد.

وی با بیان اینكه بیش از 940 پروژه مسكن برای جذب متخصصان در مناطق محروم در نظر گرفته شده است، ادامه داد: تقریبا 80 درصد آنها به اتمام رسیده و پیش بینی می‌شود 20 درصد باقی مانده طی چند ماه آینده به اتمام رسد. بر این اساس به ازای هر 10 تخت بیمارستانی در شهرستا‌نهای دارای جمعیت كمتر از 100 هزار نفر عمدتا یك واحد مسكونی به پزشكان تعلق می‌گیرد. به این معنا كه برای یك بیمارستان 100 تختخوابی ده واحد مسكونی در حاشیه بیمارستان برای اسكان متخصصان و جذب و ماندگاری آنها در مناطق محروم اختصاص می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha