شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 168867

آلودگی هوا فاکتور خطرزای اصلی برای بیماری‌های قلبی – عروقی است و زنان مبتلا به دیابت از این نظر آسیب‌پذیرتر هستند.

سلامت نیوز:آلودگی هوا فاکتور خطرزای اصلی برای بیماری‌های قلبی – عروقی است و زنان مبتلا به دیابت از این نظر آسیب‌پذیرتر هستند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازایسنا، پزشکان آمریکایی در این مطالعه دریافتند که زنان مبتلا به دیابت در برابر اثرات منفی ناشی از آلودگی هوا آسیب پذیرتر بوده و بیشتر احتمال دارد به بیماری‌های قلبی – عروقی مبتلا شوند.


«جیمی هارت»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: انتظار نداشتیم دیابت تاثیرگذارترین فاکتور در تعیین این آسیب‌پذیری باشد اما در بین عوامل دیگر همچون سن، سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی، وزن و استعمال مواد دخانی، دیابت در بین بیماری‌ها و اندازه‌های مختلف ذرات معلق با ثبات‌ترین عامل بود.


در این بررسی پزشکان آمریکایی اطلاعات بیش از 100 هزار نفر را در یک مطالعه طولانی مدت بررسی و نرخ بیماری‌های قلبی – عروقی و به طور خاص سکته مغزی و بیماری سرخرگ‌های قلبی را ارزیابی کردند.


همچنین این پزشکان این افراد را که برای طولانی مدت در معرض میزان متفاوت ذرات معلق در فاصله سال‌های 1989 تا 2006 بودند، بررسی کردند و مشخص شد در حالی که با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی در تمام زنان بسیار کم افزایش یافته اما زنان مبتلا به دیابت که در معرض انواع این ذرات معلق قرار داشتند بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی بودند.


به گزارش خبرگزاری شینهوا، این تیم تخصصی همچنین متوجه شدند که تاثیرات منفی ناشی از ذرات معلق در بین زنان 70 سال به بالا و همچنین زنان چاق بیشتر است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha