مشاور امور بانوان و خانواده سازمان تعزیرات حکومتی با اعلام جریمه 180 میلیونی برای 473 متخلف و پلمب 47 آرایشگاه از پایان فاز اول نظارت و ساماندهی آرایشگاه های زنانه خبر داد.

سلامت نیوز:مشاور امور بانوان و خانواده سازمان تعزیرات حکومتی با اعلام جریمه 180 میلیونی برای 473 متخلف و پلمب 47 آرایشگاه از پایان فاز اول نظارت و ساماندهی آرایشگاه های زنانه خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،‌ وقتی آرایشگاه‌ها برای آرایش یک عروس بالای یک میلیون تومان اجرت می‌گیرند این جریمه‌ها چه تاثیری خواهد داشت... آنقدر هزینه بوتاکسی که دکتر متخصص پوست می‌گیرد بالاست که بعضی حاضر می‌شوند به آرایشگاه مراجعه کنند... باور کردنی نیست اعمال جراحی در آرایشگاه فقط در ایران ممکن است انجام شود و مردم سلامتی خودشان را نمی‌خواهند... خود زنان از همه بیشتر مقصر هستند که هیچ صدایی از آنها در نمی‌آید... دست شما درد نکند واقعا چه کار خوبی می کنید، اصحاب کهف از خواب بیدار شده‌اند؟...واقعا وضع بهداشتی و هزینه خدمات اکثر آرایشگاه‌ها خوب نیست...آیا قیمت یک آرایش عروس باید حداقل از ٢ میلیون تا ٥ میلیون تومان باشد؟... چقدر جریمه‌ها کم است، یک عروس را میلیونی درست می‌کنند، یک رنگ مو چندصد هزار تومانی می‌گیرند و جریمه‌ها اینقدر کم است؟... حداقل میلیونی جریمشون می‌کردید.


این‌ها بخشی از واکنش‌های مردم به آغاز طرح 30 روزه نظارت و ساماندهی تخلفات آرایشگاه‌های زنانه است که اکنون بیشتر از 40 روز از آن می‌گذرد و شاید برای خیلی‌ها این سوال به وجود بیاید که این طرح چه دستاوردی داشته است؟


ویدا آزاد مشاور امور بانوان و خانواده سازمان تعزیرات حکومتی در این مورد گفت: 148 گشت مشترک با همراهی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور انجام شد که در این گشت‌ها یک هزار و 24 آرایشگاه زنانه مورد بازرسی قرار گرفت.


وی افزود: در بازرسی‌های انجام شده از واحدهای دارای پروانه کسب، 514 واحد دارای تخلف، 510 واحد بدون تخلف و 473 پرونده تخلف تشکیل شده است.
آزاد در مورد پلمب واحدهای صنفی گفت: برخورد با واحدهای صنفی بدون پروانه کسب با پلیس اماکن است و بازرسان با صدور اخطار 72 ساعته به واحد بدون مجوز اخطار کتبی برای دریافت جواز می دهند که در صورت عدم اقدام اماکن اقدام به پلمب این واحدهای بدون جواز می‌کند اما بخش دیگری از پلمب نیز مربوط به پلمب به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی است که در گشت‌های مشترک انجام شده در سراسر کشور 47 آرایشگاه زنانه در این بازه زمانی پلمب شده‌اند.


وی میزان محکومیت متخلفان در این طرح را 183 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: استان‌های البرز، تهران، آذربایجان شرقی و گلستان بیشترین و استان های قزوین، گیلان و هرمزگان کمترین تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این طرح را داشته‌اند.


آزاد خاطرنشان کرد: اگرچه فاز اول برخورد با آرایشگاه‌های زنانه متخلف پایان یافته است اما نظارت‌ها همچنان ادامه دارد و مردم می‌توانند شکایات خود را به سامانه پیامکی 30009651 اعلام کنند تا در گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به شکایات رسیدگی شود.


پیش از این آزاد در کنفرانس خبری اعلام کرده بود بیشترین تخلف‌ها مربوط به واحدهای بی‌جواز است اما آرایشگاه‌های دارای جواز نیز دارای تخلف هستند و باید برخورد قاطع با آنها انجام شود اما باید دید که مسئولان فکری برای جریمه های 68 هزار تومانی می کنند یا مردم همچنان باید با پرداخت هزینه های گزاف و بعضا در واحدهای غیربهداشتی که از لوازم قاچاق نیز استفاده می کنند، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha