رانندگی كردن به هنگام خستگی، خطر تصادف را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. اگر در حین رانندگی احساس خواب آلودگی زیادی دارید، ماشین را در جای مناسبی نگه دارید و مدتی استراحت كنید.

البته كارشناسان توصیه می‌كنند؛ از توقف در كنار جاده خودداری كنید بلكه ترجیحا خود را به یك هتل یا توقفگاه مطمئن برسانید.

كارشناسان شورای ملی ایمنی در آمریكا توصیه‌هایی را در این زمینه ارائه كرده‌اند تا با رعایت این نكات بتوانید در حین رانندگی در طول جاده هوشیاری خود را حفظ كرده و سالم به مقصد برسید.

این كارشناسان می‌گویند: قبل از حركت یا سفر به مقدار كافی بخوابید و حتما یك برنامه منظم خواب برای خودتان داشته باشید. تا حد امكان از رانندگی آخر شب تا ساعت 6 صبح پرهیز كنید. همچنین سعی كنید در سفرهای طولانی همراه داشته باشید و به نوبت رانندگی كنید. در ساعات اولیه صبح سفر را آغاز كنید و سعی كنید فضای داخل اتومبیل خوب و خنك باشد تا بتوانید بیدار بمانید. تا حد امكان پس از طی هر 100 مایل یا تقریبا دو ساعت رانندگی توقف داشته باشید و این توقف‌ها را به طور مكرر تا پایان راه ادامه دهید. در هر توقف از اتومبیل پیاده شوید كمی به اطراف قدم بزنید. اندكی نرمش كنید و یك میان وعده سبك مصرف كنید.

سعی كنید در طول رانندگی بدن شما در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد به این ترتیب كه سر را بالا نگه دارید، شانه‌ها را به عقب بكشید و زانوهای خود را در زاویه 45 درجه قرار دهید تا خوابتان نبرد و بیدار بمانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha