رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینكه در بحث حضور افراد در كابینه دولت، جنسیت نكته تعیین كننده‌ای نیست، گفت: كمیسیون بهداشت مجلس پس از جلسه مشترك با دكتر وحید دستجردی در روز یكشنبه، نظر خود را در مورد وی اعلام می‌كند.

دكتر سید شهاب‌الدین صدر، رییس سازمان نظام پزشكی كشور، در گفت‌وگو با  ایسنا، در ارزیابی خود از انتخاب دكتر مرضیه وحید دستجردی به عنوان وزیر بهداشت، گفت: در موضوع حضور افراد در كابینه، اساسا جنسیت خیلی نكته تعیین كننده‌ای نیست. در تعیین وزرای كشور، آن چیزی كه مسلم است فرد انتخاب شده باید از ویژگی‌های اولیه برخوردار باشد.

رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این كه یك فرد برای حضور در كابینه، باید از صلاحیت‌های اخلاقی، علمی و تجربه كافی برخوردار باشد تا بتواند مسوولیت‌های خود را به درستی انجام دهد، ادامه داد: قطعا اگر فردی با این ویژگی‌ها مطرح باشد جنسیت آن تفاوتی ندارد. البته به لحاظ سیاسی - اجتماعی و بویژه آن كه زنان 50 درصد جمعیت جامعه را تشكیل می‌دهند، حساسیت‌هایی در رابطه با شمار وزیران زن در كابینه وجود دارد. نكته قابل اهمیت آن است كه وزیران انتخاب شده بتوانند مسوولیت خود را به بهترین شكل و حتی بهتر از گذشته انجام دهند.

وی در رابطه با دكتر وحید دستجردی ادامه داد: ایشان مدتی از كار ستادی دور بوده و كمیسیون بهداشت و درمان مجلس پس از جلسه مشترك با وی و بررسی برنامه‌ها در روز یكشنبه، نظر خود را اعلام می‌كند. تاكنون اظهارنظرهای انجام شده در مورد ایشان به صورت فردی بوده و نظر كمیسیون نبوده است.

رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در رابطه با عملكرد دكتر كامران باقری لنكرانی طی چهار سال فعالیت خود در وزارت بهداشت، گفت: طی چهار سال اخیر نیز تلاش‌های زیادی از سوی وزیر وقت بهداشت همپای دولت صورت گرفته، اما در مجموع به هر وزیر یا هر مسوول اجرایی علاوه بر نقاط مثبت، انتقادهایی هم وارد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha