نرم افزار کمک به مادران باردار برای آگاه سازی مادران از شرایط بارداری، علایم خطر و عوارض احتمالی در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی شد.

مجری این طرح پژوهشی با اعلام این خبر گفت: وقتی مادر بداند که در موقع بروز مشکل اطلاعات لازم در دسترس او وجود دارد، این امر به کاهش اضطراب و آرامش که یکی از نیازمندی های دوران بارداری است کمک خواهد کرد.

اعظم اصلانی نرم افزار تدوین شده را شامل سه بخش هوشمند، دیداری و شنیداری و پرونده الکترونیکی ذکر کرد و گفت: در بخش هوشمند، نرم افزار با دریافت اطلاعاتی از مادر، تایخ احتمالی زایمان را تعیین و بر مبنای مشکلات احتمالی، پیام های مناسبی را ارایه می کند.

وی افزود: در قسمت دوم چند قطعه فیلم و اسلایدهای آموزشی قرار گرفته است که با گویش روان و ساده مراحل مختلف بارداری و شرایط آن را توضیح می دهد و در بخش پرونده الکترونیکی نیز با هر بار مراجعه مادر به نرم افزار و تعیین نوع مشکل، این اطلاعات ثبت و برای تشخیص بهتر در اختیار پزشک قرار می گیرد.

براساس این گزارش، در این نرم افزار بیماری ها و علایم رایج در دوران بارداری مشخص شده است و استفاده کننده می تواند علایم مورد نظر را تعیین کرده و پیام متناسب با آن را از جمله نیاز فوری برای مراجعه به پزشک یا توصیه های بهداشتی دریافت کند با این ویژگی که نرم افزار متناسب با متغیرهای مهم مانند هفته بارداری، سن مادر و اینکه چندمین زایمان است، اطلاعات مربوط همان مقطع را ارایه می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha