به گفته کارشناس موسسه تغذیه سلامت و توسعه، نتایج مطالعات نشان می‌دهد؛ 100 گرم باقالی حاوی 26 گرم پروتئین است و علاوه بر پروتئین، کلسیم و پتاسیم این ماده غذایی نیز بالا است. به این ترتیب که در هر 100 گرم از آن 100 میلی گرم کلسیم و 100 میلی گرم پتاسیم وجود دارد و می‌تواند تا حد زیادی از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری کرده و به کنترل فشار خون بالا کمک کند.

دکتر زیبا کاوه‌ای در گفت وگو باایسنا، گفت: باقالی از گروه سبزیجات نشاسته‌ای است که برخی از افراد آن را در گروه حبوبات جای می‌دهند و این گیاه به عنوان یکی از منابع فیبر و پروتئین شناخته شده است.

وی افزود: با توجه به محتوای نشاسته‌ای باقالی، افرادی که به دیابت مبتلا هستند باید از مصرف زیاد آن خودداری کنند. به علاوه کسانی که به بیماری فاویسم (نوعی حساسیت غذایی که به علت نداشتن یک آنزیم خاص در بدن به وجود می‌آید و ممکن است کشنده باشد) مبتلا هستند باید آن را به صورت خام مصرف کنند.

وی تاکید کرد: باقالی نیز مانند سایر پروتئین‌های گیاهی، تمام فایل‌های پروتئین آن کامل نیست و برای جبران اسیدهای آمینه ضروری باید آن را با یکی از مواد غذایی گروه غلات همراه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha