یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 16905

معاون سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: به رغم تلاشهای اورژانس 115 همچنان 50 درصد از صدمات نخاعی سوانح مختلف در کشور پس از حادثه و حین انتقال به وقوع می ‌پیوندد.

دکتر حسن امامی رضوی روز شنبه در مراسم آغاز پروژه ساخت ستاد مرکزی اورژانس تهران با اشاره به تلاش فراوان اورژانس پیش بیمارستانی (115) برای انتقال مصدوم که از 17 درصد به 50 درصد رسیده است در عین حال تصریح کرد: البته آمارها حاکی از آن است که هنوز 50 درصد از صدمات نخاعی پس از حادثه و حین انتقال به وقوع می ‌پیوندد.

امامی رضوی با بیان اینکه با توسعه ابعاد کمی و کیفی اورژانس کمتر شاهد عوارض فلج نخاعی خواهیم بود، افزود: هم اکنون شمار تصادفات در جاده‌های بین شهری و در داخل شهرها افزایش یافته است که در راس آن فرهنگ نادرست رانندگی، عدم توجه به مقررات و شرایط رانندگی و نیز عوامل انسانی قرار دارد.

وی مشکلات جاده‌ای، مهندسی شهری و ساخت غیراستاندارد خودروها را از دیگر علل افزایش حوادث ترافیکی برشمرد و افزود: آسیب حوادث ترافیکی در گروه سنی مولد بالاترین بار بیماریها را در کشور شامل می‌شود که باید با هماهنگی بین بخشی میزان تصادفات کاهش یابد.

معاون سلامت وزیر بهداشت فعالیت اورژانس پیش بیمارستانی را به حوادث و سوانح جاده‌ای منحصر ندانست و یادآور شد: حوادث عمدی و غیرعمدی نظیر دعواها و نزاع ها و حوادث شغلی از دیگر این موارد است.

امامی رضوی با تاکید بر ضرورت ارتقاء سلامت روان در جهت کاهش میزان حوادث عمدی در ادامه توسعه و گسترش اورژانس را از دستاوردهای مهم دولت نهم برشمرد و افزود: البته هنوز تا استانداردها و ایده آلها فاصله بسیار است.

وی به فرسودگی ساختمان ستاد مرکزی فعلی اورژانس تهران و قرارگیری آن در پر ترافیک ترین نقطه پایتخت اشاره کرد و افزود: از این رو حدود 8 سال پیش زمینی در بخش غربی شهر تهران در نظر گرفته شد تا با کمک سایر دستگاهها، معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری، شهرداری، معاونت توسعه، مدیریت منابع وزارت بهداشت این پروژه در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

بنابراین گزارش، مدت زمان ساخت ستاد مرکزی اورژانس تهران دو سال خواهد بود.

این ساختمان در فضایی به مساحت 6500 متر مربع در 8 طبقه که شامل بخشهای اداری، سالن آمفی تئاتر، دیسپچینگ اورژانس و یک پایگاه اورژانس است احداث خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha