: دانشجویان دانشکده پرستاری نیشابور به دنبال ابلاغ طرح کمک پرستاری، نامه ای اعتراضی به رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نوشته و خواستار لغو و عدم همکاری دانشکده با این طرح شده اند.

انتقاد از سپردن مراقبت های پرستاری به افراد فاقد صلاحیت

سلامت نیوز: دانشجویان دانشکده پرستاری نیشابور به دنبال ابلاغ طرح کمک پرستاری، نامه ای اعتراضی به رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نوشته و خواستار لغو و عدم همکاری دانشکده با این طرح شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، در نامه دانشجویان معترض دانشکده پرستاری نیشابور آمده است: مطلع شدیم شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت با امضای تفاهم نامه ای قصد استفاده از امکانات اموزشی دانشکده (هیئت علمی دانشگاه ، محیط دانشکاه ، پراتیک، بیمارستان و...) در جهت اجرای دوره کمک پرستاری را دارند. در همین راستا به اطلاع می رساند تمام اعضا هیئت علمی، پرستاران و همچنین سازمان نظام پرستاری کشور با اجرا این دوره با این شکل و با این نام و با این شرح وظایف به شدت مخالف بوده بطوریکه در شهرهای گوناگون دانشجویان دانشکده ها و نظام پرستاری با برگزاری تجمعات و نشست های علمی و کارشناسی، مخالفت خود را اعلام کرده اند.

در بخش دیگری از این نامه اعتراضی آمده است: سپردن خدماتی چون دادن دارو ، گرفتن علایم حیاتی، شرکت در احیاء قلبی ریوی و تزریقات زیر جلدی که اقداماتی کاملا علمی بوده و احتیاج به گذراندن دوره های آکادمیک دارد به افرادی بدون داشتن تحصیلات آکادمیک و صرفا با طی یک دوره یک ساله و بدون هیچ گونه آزمون ورودی و حتی شرط داشتن دیپلم خاص، باعث بروز خطرات بسیار جدی برای سلامت بیمار می شود.

این شرکت تعاونی متاسفانه در تبلیغات خود برای جلب کارآموز بیشتر، از عنوان بهیار استفاده نمود که دروغ محض است و به نوعی عوام فریبی است به شکلی که شرکت کنندگان در این دوره با رویای بهیار شدن و انجام کار بالینی جذب شده اند. در صورتی که وظیفه آنان انجام کارهای اولیه بیمار است.

در این نامه از رئیس دانشکده خواسته شده، در جهت حفظ سلامت و جان بیماران و حفظ کرامت و جایگاه پرستاران و جلوگیری از تداخل کاری و همچنین پیشگیری از واکنش و حساسیت زیاد دانشجویان دانشکده نسبت به برگزاری این دوره و همچنین اعضا هیئت علمی، ترتیبی اتخاذ گردد تا از اجرای این دوره جلوگیری شود و همچنین اجازه استفاده از امکانات دانشکده برای برگزاری دوره ای که تمام کارشناسان این حوزه با آن مخالفند، گرفته شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حامد ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    آقايون عزيز چرا اينقدر چوب لاي چرخ وزارت ميذارين مگه دانشجويان پرستاري شق القمر ميكنند .گويا انديشه و تاريخ و...كه هيچ ربطي به حرفه پرستاري ندارن با نمره 12 پاس نشن
    • امید ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
      0 0
      اقای عزیز این چه حرفیه میزنید دانشجویان رشته پرستاری چارسال زحمت میکشند حالا اینا باید جاشونو بگیرن شما نیاید اینجوری قضاوت کنید
    • شیرین ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
      0 0
      آخه بی سواد این همه آناتومی و فیزیولوژی و داخلی جراحی و… میخونیم لطفا وقتی سواد ندارید خرف نزن