رئیس اداره پیشگیری و درمان اعتیاد وزارت بهداشت، عنوان کرد: عوارض مسمومیت با متانول شش تا هشت ساعت پس از مصرف بروز می‌کند که این علائم بسیار جدی است، زیرا ممکن است منجر به مرگ نیز شود.

سلامت نیوز:رئیس اداره پیشگیری و درمان اعتیاد وزارت بهداشت، عنوان کرد: عوارض مسمومیت با متانول شش تا هشت ساعت پس از مصرف بروز می‌کند که این علائم بسیار جدی است، زیرا ممکن است منجر به مرگ نیز شود.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر علیرضا نوروزی در خصوص مسمومیت‌های ناشی از مصرف متانول هشدار داد و گفت: حجم مصرف الکل در کشور ما به نسبت سایر کشور‌ها کم‌تر است.

رئیس اداره پیشگیری و درمان اعتیاد وزارت بهداشت، افزود: متانول به صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شود و یا به روش سنتی در داخل کشور تولید می‌شود. متاسفانه در ایام تعطیلات تقاضا برای مصرف الکل در کشور افزایش می‌یابد که این امر موجب افزایش نگرانی مسئولان در خصوص عوارض ناشی از مسمومیت مصرف الکل شده است.

وی تصریح کرد: گاه افراد در هنگام مصرف متانول را با الکل‌های معمولی مخلوط می‌کنند که این امر احتمال بروز عوارض را افزایش می‌دهد.نوروزی درباره علائم مسمومیت ناشی از مصرف متانول، گفت: این علائم شامل کاهش بینایی، آسیب رسیدن به سیستم بینایی و بروز نابینایی، نارسایی کلیه، آسیب مغزی و حتی مرگ است.

باید توجه داشت علائم مسمومیت ناشی از مصرف متانول شش تا هشت ساعت پس از مصرف بروز پیدا می‌کند.رئیس اداره پیشگیری و درمان اعتیاد وزارت بهداشت، افزود: متاسفانه این علائم و بروز دیر رس آن موجب افزایش برخی ناهنجاری‌ها می‌شود، برای مثال آسیب مغزی موجب پرخاشگری و آسیب رساندن به خود و دیگران و یا کاهش بینایی موجب افزایش تصادفات می‌‌شود، بنابراین بهترین راه برای پیشگیری ترک مصرف است. 



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha