عضو هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری گفت: تربیت و آموزش پرستار در بیمارستان به دلیل ورود تعداد زیادی دانشجو به محیط بالینی، آرامش بیماران به هم زده و سبب نارضایتی آن‌ها می‌شود.

سلامت نیوز:عضو هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری گفت: تربیت و آموزش پرستار در بیمارستان به دلیل ورود تعداد زیادی دانشجو به محیط بالینی، آرامش بیماران به هم زده و سبب نارضایتی آن‌ها می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،افسانه بشارتی در مورد مشکلات جامعه پرستاری و آموزش پرستار در بیمارستان، اظهار داشت: در شرایط فعلی در دانشکده‌های پرستاری بزرگ با کمبود هیأت علمی مواجه هستیم و از طرفی نیز حوزه پرستاری بالین با کمبود کادر ماهر و باتجربه روبرو است.


وی با بیان اینکه نسبت دانشجو به هیأت علمی در دانشکده‌های پرستاری غیراستاندارد است، افزود: بیمارستان‌های کنونی جوابگوی نیاز فعلی دانشجویان نبوده و از حداقل امکانات رفاهی، رختکن سالن اجلاس برای دانشجویان پرستاری نیز برخوردار نیست.


رئیس سازمان نظام پرستاری شیراز، ادامه داد: در بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی و دانشگاه‌های آزاد نیز بستر مناسبی برای تربیت پرستار وجود ندارد و فضای حاکم بر بیمارستان‌ها به دلیل کمبود پرستاران علمی، غیرعلمی و به شکل سنتی اداره می‌شود.


بشارتی با بیان اینکه تربیت پرستار نیاز به تجهیزاتی دارد که در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی وجود ندارد، عنوان کرد: اگر اولویت جذب با پرستاران تربیت‌شده توسط هر بیمارستان باشد، دانشجوی پرستاری که بر اساس استانداردهای علمی در دانشکده پرستاری آموزشی تربیت‌شده متضرر شده و شانس خود را برای جذب و به‌کارگیری از دست خواهد داد.


وی اضافه کرد: از طرفی دانشگاه آزاد در بعضی از مناطق عملاً به دلیل نداشتن امکانات لازم دانشجویانی باکفایت و باتجربه تربیت نکرده که مجدداً متولی تربیت پرستار شود لذا با این روش پرستار اجیر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شده و شانس جابجایی و کار در محل مورد علاقه خود را از دست خواهد داد.


عضو هیأت مدیره سازمان نظام پرستاری ضمن انتقاد به تربیت پرستار در بیمارستان، افزود: در بیمارستان‌ها هیأت علمی بالینی وجود ندارد و‌ آیا پرستاران بالینی اعلام همکاری در آموزش کرده‌اند. با ورود بیمارستان در امر آموزش خلأ کمبود پرستار در بیمارستان‌ها پررنگ‌تر می‌شود


بشارتی گفت: با تربیت و آموزش پرستار در بیمارستان به دلیل ورود تعداد زیادی دانشجو به محیط بالینی، عملاً آرامش بیماران به‌هم‌خورده و سبب نارضایتی بیماران سایر کارکنان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: دانشکده‌های پرستاری که نظارت کافی بر عملکرد آموزشی این بیمارستان‌ها ندارند، چگونه می‌خواهند، برای آنها مدرک صادر کنند؟ صدور چنین گواهی‌ها و مدارک غیر معتبر عملاً اعتبار دانشکده‌های معتبر را نیز به هم زده و از اعتبارشان می‌کاهد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha