رئیس اداره کنترل و مبارزه با ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، عنوان کرد: تقریبا نیمی از مبتلایان به ایدز در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار دارند که این امر نشان می‌دهد، این بیماری در کشور ما همانند بسیاری از کشورهای دیگر برای جوانان و نوجوانان تبدیل به یک تهدید شده است.

سلامت نیوز:رئیس اداره کنترل و مبارزه با ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، عنوان کرد: تقریبا نیمی از مبتلایان به ایدز در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار دارند که این امر نشان می‌دهد، این بیماری در کشور ما همانند بسیاری از کشورهای دیگر برای جوانان و نوجوانان تبدیل به یک تهدید شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر عباس صداقت  با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مقابله با ایدز، گفت: آمارها نشان می‌دهد مجموعا 28 هزار و 414 نفر در کشور به ایدز مبتلا هستند. این آمار تنها تعداد افرادی را که به مراکز درمان مراجعه و اطلاعات آنها ثبت شده است را نشان می‌دهد و نگرانی اصلی ما در خصوص میزان افرادی است که از بیماری خود اطلاع ندارند و یا تاکنون به مراکز درمان مراجعه نکرده‌اند.

رئیس اداره کنترل و مبارزه با ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، افزود: استفاده از مدل‌های ریاضی نشان می‌دهد که حدود 60 هزار مبتلا به ایدز در کشور وجود دارد که از وضعیت بیماری خود اطلاعی ندارند و تاکنون به هیچ یک از مراکز درمان مراجعه نکرده‌اند.وی با بیان اینکه 45.6 درصد از مبتلایان در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار دارند، گفت: این آمار نشان می‌دهد ایدز در کشور ما مانند بسیاری از کشورهای دیگر برای جوانان و نوجوانان تبدیل به یک تهدید شده است.

صداقت با توجه به آگاهی این گروه سنی درباره راه‌های انتقال ایدز، گفت: حدود 40 درصد جوانان اطلاعی در این خصوص ندارند.وی با توجه به اینکه 88 درصد آمار مبتلایان را آقایان و 12 درصد را خانم‌ها به خود اختصاص داده‌اند، یادآور شد: تاکنون 6 هزار و 202 نفر از بیماران فوت شده‌اند.

رئیس اداره کنترل و مبارزه با ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف مشترک مواد مخدر و سرنگ هم‌چنان در صدر جدول انتقال و ابتلا افراد به ایدز است، عنوان کرد: انتقال ایدز از طریق مصرف مشترک مواد مخدر و سرنگ 66.6 درصد، رابطه جنسی محافظت نشده 14.5 درصد و از مادر به کودک 1.4 درصد گزارش است.

صداقت افزود: ایدز از سه طریق از قبیل جفت، شیرمادر و کانال زایمانی از مادر به فرزند انتقال می‌یابد که خوشبختانه با اجرای برنامه‌های پیشگیری و مراقبت در طول بارداری و پایان شیردهی این آمار در کشور به شدت کاهش یافته است.

رئیس اداره کنترل و مبارزه با ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا آماری در خصوص انتقال ایدز از طریق فرآورده‌های خونی و یا خون گزارش شده است یا خیر، گفت: خوشبختانه پس از اجرای سیاست پالایش صد در صدی خون سالم توسط سازمان انتقال خون، هیچ مورد جدید از ابتلا به ایدز از راه خون و فرآورده‌های خونی گزارش نشده است. ایدز،

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha