دبیر شورای عالی نظام پرستاری، از لاینحل ماندن مشکلات پرداخت به روز کارانه پرستاری خبر داد و گفت: قرار بود با اجرای طرح تحول سلامت، کارانه پرستاران به روز پرداخت شود اما همچنان شاهد تاخیرهای چند ماهه هستیم.

تاخیر چندین ماهه در پرداخت کارانه پرستاران

سلامت نیوز: دبیر شورای عالی نظام پرستاری، از لاینحل ماندن مشکلات پرداخت به روز کارانه پرستاری خبر داد و گفت: قرار بود با اجرای طرح تحول سلامت، کارانه پرستاران به روز پرداخت شود اما همچنان شاهد تاخیرهای چند ماهه هستیم.

 به گزارش سلامت نیوز، حمید چراغی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، به وضعیت پرداخت کارانه پرستاری اشاره کرد و افزود: آنچه مسلم است اینکه کارانه پرستاران در بیمارستان های دولتی با تاخیرهای چند ماهه پرداخت می شود و همین مسئله انگیزه را از جامعه پرستاری گرفته است.

رئیس نظام پرستاری تهران به وضعیت کارانه پرستاران بیمارستان های دولتی تهران اشاره کرد و گفت: آخرین پرداختی کارانه مربوط به مرداد امسال بوده است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت پرداخت کارانه پرستاران در سایر استان ها و شهرستان ها بدتر است، تصریح کرد: در استان گیلان، هنوز مطالبات سال 93 را تسویه نکرده اند.

چراغی به طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد اشاره کرد و افزود: این طرح که تابستان امسال ابلاغ شد، یک طرح کاملا غیرکارشناسی شده بود که جامعه پرستاری به آن معترض شد.

دبیر شورای عالی نظام پرستاری توضیح داد: مبنای پرداخت مبتنی بر عملکرد بر اساس درآمد بخش های بیمارستانی بود که همین مسئله دریافتی پرستاران را کاهش می داد، ضمن اینکه سنوات در نظر گرفته نمی شد.

وی افزود: در آن مقطع، پرستاران به این طرح اعتراض کردند و در نهایت وزیر و معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کردند که اجرای این طرح بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی گذاشته شود که نوعی عقبگرد وزارت خانه از تصمیم خود بود.

چراغی با انتقاد از تبعیض در پرداخت کارانه پرستاران، اظهارداشت: متاسفانه آزادی عمل مدیران بیمارستان ها و اعمال نفوذ آنها، باعث شده تا اگر یک پرستار یک روز مرخصی بگیرد، 50 هزار تومان از کارانه او کم شود.

دبیر شورای عالی نظام پرستاری با گلایه شدید از تشدید فاصله کارانه پرداختی پزشک و پرستار در بیمارستان ها، گفت: طرح تحول سلامت باعث شد تا شکاف پرداختی کارانه ها عمیق تر از قبل شود. بطوریکه اگر کارانه پرستاران از 200 هزار تومان به 400 هزار تومان افزایش یافته، در مقابل کارانه پزشک از 20 میلیون به حداقل 80 تا 100 میلیون رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نادر ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    سازمان تامین اجتماعی از اول آذر ماه نود و چهار طی بخشنامه ای پرکیس را برای کارکنان درمانی غیر پزشک یعنی پرستاران و رادیولوزی و آزمایشگاه و تکنسین بیهوشی و اتاق عمل و کادر پشتیبانی و نیروهای ستادی لغو نموده است و به جای آن طرح انگیزش را برای کارکنان درمانی غیرپزشک جایگزین کرد اولین پرداخت در اصفهان با اعتراض گسترده کادر بیمارستان شریعتی اصفهان روبرو شد. این طرح طرحی بدتر از قاصدک است و نقاط مبهم و زیادی دارد کادر ستادی و پشتیبانی که کوچکترین تماسی با بیمار ندارند یک و نیم میلیون انگیزش گرفته اند و درحالی که پرستاران حدود ششصد هزار تومان الی یک میلیون. در بیمارستان عالی نسب تبریز نیز همین قضیه تکرار شد.