یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 16918

یک کارشناس تغذیه گفت: یکی از کارهای اشتباهی که در ماه رمضان به کرات مشاهده می شود، عدم خوردن وعده سحری است، زیرا این امر می تواند متابولیسم بدن را دچار اختلال و افت شدید کند.

علی اشرف رشیدی در گفت‌وگو با  ایسنا  اظهار داشت: یکی دیگر از سنت‌های تغذیه ای غلط در ماه رمضان استفاده از غذاهای نفاخ و حجیم همانند آش است که به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، بلکه افطار را می‌بایست با یک فنجان چای یا شیر گرم و خرما آغاز کرد.

وی تصریح کرد: مایعات مصرف شده در ایام روزه نباید خیلی گرم یا سرد باشد، همچنین مصرف زولبیا و بامیه به دلیل اینکه تنها حاوی قندهای ساده است و صرفا انرژی زا می باشند توصیه نمی شود، اما از سوی دیگر مصرف خرما می تواند مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی را به بدن برساند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه برخی از بیماران قادر به گرفتن روزه نیستند، اظهار داشت: افرادی که باید سر وقت دارو بخورند ومبتلایان به مشکلات گوارشی مثل زخم معده، لزومی برای  گرفتن روزه ندارند.

وی گفت: با توجه به اینکه کمبود آب در بیماران میگرنی به تشدید و تکثیر سردردها می‌انجامد، روزه گرفتن برای این عده نیز می تواند خطرناک باشد.

رشیدی در خاتمه بر غیر ضروری بودن روزه برای بیماران دیابتی که در طول روز دچار نشانه‌های هایپوگلیسمی یا افت قند خون می شوند و بیماران کلیوی تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha