قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: ما به صورت رسمی از هر گونه تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت استقبال می‌کنیم چرا که نکات مثبت و منفی مشخص است و ادعای بی‌اشتباه بودن نداریم.

وزارت بهداشت از طرح تحقیق و تفحص استقبال می‌کند

سلامت نیوز: قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: ما به صورت رسمی از هر گونه تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت استقبال می‌کنیم چرا که نکات مثبت و منفی مشخص است و ادعای بی‌اشتباه بودن نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ایرج حریرچی در حاشیه اختتامیه نشست مشترک بیماری‌های عفونی در حاملگی و زنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت بهداشت از طرح تحقیق و تفحص استقبال می‌کند چرا که این موضوع دارای نکات مثبت و منفی است از طرفی این طرح نکات مثبت را مشخص کرده و از طرفی ما نیز ادعای بی‌اشتباه بودن نداریم. همچنین به دلیل کمبود منابعی که به ما اختصاص داده شده است با کسری بودجه مواجه شده لذا با فداکاری پرسنل در حال انجام کارها هستیم.

وی افزود: در صورتی که دوستان منصف این مسئله را بررسی کنند ما نیز از آن استقبال و استفاده می‌کنیم.

وزارت بهداشت طی 30 سال گذشته 2 روز برنامه برای نقد خود اختصاص داده است و امیدواریم از موضوع تحقیق و تفحص به عنوان اهرم سیاسی برای اثبات نظر برخی نباشد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در رابطه با اعتراضات مرتبط با موضوع دکترای پژوهشی و آموزشی اظهار کرد: دکترای پژوهشی مسئله جدیدی در ایران و دنیا نیست چرا که روش‌های پذیرش دانشجو و تحصیل متفاوت بوده و ارزش هر کدام مشخص است البته ممکن بوده در هر روشی اشکالاتی وجود داشته باشد به طور مثال در روش آزمون می‌تواند اشکالاتی در رابطه با نحوه و نوع آزمون به وجود آید.

حریرچی گفت: در همه روش‌ها حداکثر تلاش خود را با استفاده از عالم‌ترین افراد به کار می‌گیریم تا شایستگان وارد دانشگاه شده و فارغ‌التحصیل شوند.

وی در مورد بدهی هزار میلیاردی بیمه‌ها عنوان داشت: بیمه‌ها قدم‌هایی را در این زمینه برداشته‌اند ولی هنوز هزار میلیارد بدهی، پرداخت آن به ما تکمیل نشده که امیدواریم هر چه سریعتر این موضوع محقق شود.

قائم‌مقام وزیر بهداشت ادامه داد: بدهی که از بیمه‌ها می‌گیریم جزئی نبوده و این رقم بخش عمده‌ای از پرداخت حقوق پرسنل، پزشکان، پیراپزشکان و تهیه دارو و ... است.

حریرچی در مورد آموزش پرستار در بیمارستان و انتقادهایی که نسبت به این مسئله وجود دارد گفت: آموزش پرستار در دنیا روش‌های شناخته شده‌ای را دارد و به طور کلی آموزش در بیمارستان یا در دانشگاه تحت‌ نظارت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است لذا این مسئله موضوع جدیدی نیست.

وی بیان داشت: ایران جزو کشورهایی بوده که کمبود شدید پرستار دارد و به ازای هر تخت بیمارستانی یک تا 9 دهم پرستار وجود دارد به عبارتی ترکیب پرستار به پزشک نسبت نامتناسبی است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت افزود: تقاضا داریم دوستان منصفانه در رابطه با آموزش پرستاران اظهارنظر کنند و علایق صنفی و مصلحت صنف را به مصلحت مردم ترجیح ندهند.

حریرچی تصریح کرد: طی چند سال منتهی به سال 92 پذیرش دانشجوی پرستاری از طریق کنکور کمتر از دانشجوی پزشکی بوده و این مسئله هیچ جای دنیا به این طریق نیست لذا باید اجازه داد جوانان مشتاق کار با نشاط علمی فعالیت کنند و مردم نیز خدمات پرستاری و پزشکی را که نیاز دارند دریافت کنند.

وی تأکید کرد: تصمیماتی که در رابطه با آموزش پرستار گرفته شده است به صورت علمی بوده و با مشارکت جوامع مختلف پزشکی، پرستاری و ... صورت گرفته است لذا این مسئله قطعاً اجرایی می‌شود.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه در برخی از اخبار اعلام شده که وسایل یکبار مصرف چندین بار مورد استفاده در بیمارستان قرار می‌گیرد، گفت: چنین چیزی وجود ندارد.

حریرچی با اشاره به اینکه در برخی از جریانات به وزیر بهداشت توهین می‌شود، گفت: به صورت رسمی از هر گونه تحقیق و تفحص استقبال می‌کنیم. مجلس نیز به عنوان بزرگترین حامی ما بوده و مطمئنیم اقدام لازم را انجام می‌دهد.

وی در مورد تجمیع بیمه‌ها اظهار کرد: تجمیع بیمه‌ها و خریدار واحد پرقدرت بیمه‌ای با اختیار سیاست‌گذاری باید به وجود آید و این موضوع در ادبیات بیمه و سلامت بدیهی است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در ادامه از اقتصاددانان و فعالان حوزه سلامت و بیمه خواست، در رابطه با تجمیع بیمه‌ها نظر دهند.

حریرچی در مورد سیاست‌های سلامت، گفت: این سیاست‌ها در دو مقطع زمانی قبل از ابلاغ سیاست کلی و بعد از آن انجام می‌گیرد.

وی افزود: 4 سال در مجمع تشخیص مصلحت و سازمان‌های مربوطه تدوین سیاست کلی سلامت به طول انجامید و با توجه به اختلاف‌نظرها سیاست‌های کلی تصویب شد و اقدامات ما نیز بر مبنای سیاست‌های ابلاغی است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در پایان در مورد بودجه سلامت در سال 95، گفت: سناریوهای متعددی پیش‌بینی شده تا حداکثر خدمات را بتوانیم به مردم ارائه دهیم.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha