گروه چتر از سمن های نقده در راستای بهبود وضعیت تالاب های اقماری دریاچه ارومیه در شمال غربی ایران فعالیت کرده است. تلاش های این گروه منجر به احیای تعدادی از این تالاب ها شده است.

یک انجمن محیط زیستی ایرانی برنده جایزه سازمان ملل شد

سلامت نیوز: خبری بسیار جذاب در حوزه تالاب های ایران: گروه چتر از زیر مجموعه سمن های نقده جایزه استوای (اکوایتر) سازمان ملل متحد را دریافت کرد.
 
به گزارش سلامت نیوز این جایزه در تاریخ 7 دسامبر 2015 در نشست COP21 که در فرانسه برگزار می شود، به این گروه اهدا خواهد شد. این نخستین باری است که یک سازمان ایرانی این جایزه ارزشمند را دریافت می کند. حدود 1400 گروه برای دریافت این جایزه ثبت نام کرده بودند و گروه سمن های نقده جزء 21 گروهی می باشند که موفق به دریافت این جایزه می شوند.
 
گروه چتر از سمن های نقده در راستای بهبود وضعیت تالاب های اقماری دریاچه ارومیه در شمال غربی ایران فعالیت کرده است. تلاش های این گروه منجر به احیای تعدادی از این تالاب ها شده است.
 
این پروژه تحت حمایت  برنامه کمک های کوچک (SGP) تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF)   فعالیت می کند که توسط برنامه توسعه ملل متحد اجرا می شود.
 
در راستای این خبر، آقای گری لوییس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد و نماینده دفتر توسعه ملل متحد، به گروه چتر برای دستیابی به چنین موفقیتی تبریک گفت. وی اشاره کرد که این دستاورد نشان دهنده سطح بالایی از شناخت برای یک نمونه از چندین تلاشی است که سازمان ملل متحد در راستای توسعه پایدار از ایران حمایت می کند. 
 
وی در ادامه افزود: "درک ما باید به گونه ای باشد که در آینده مسائل زیست محیطی را از دیدگاه توسعه انسانی بررسی کنیم.".
 
جایزه استوا، به منظور به رسمیت شناختن کار گروهی، تقدیر از رویکردهای نوآورانه و مشارکتی انجام شده توسط هفت سازمان غیر دولتی مرتبط با نقده به این گروه داده شد. این تلاش ها برای ترمیم تالاب های اقماری حاشیه دریاچه ارومیه انجام شد که در نتیجه آن 1600 هکتار از این تالاب ها بازیابی شد.
 
جایزه استوا جایزه ای شاخص بوده که سازمان ملل متحد، جامعه مدنی،  کسب .و کارهای گوناگون و سازمان های مردمی را برای بالا بردن راه حل های توسعه پایدار در کنار هم قرار داده است. این جایزه بین المللی تلاش جوامع را برای کاهش فقر، حفاظت از طبیعت و تقویت انعطاف پذیری در برابر تغییرات آب و هوایی به رسمیت می شناسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha