حدود 17 درصد جمعیت جهان (حدود 1 میلیارد نفر) در طول زندگی از سردردهای میگرنی رنج می برند.

نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد: 6 تا 8 درصد مردان و 15 تا 18 درصد زنان هر سال دردهای میگرنی را تجربه می کنند که شدت آن در افراد به دلیل وجود هورمون های خاص متفاوت است.

طبق این مطالعه كه نتایج آن در مجله Health news منتشر شده است، زنانی که سردردهای میگرنی همراه با یک به هم خوردگی بصری به نام "اورا" را تجربه می کنند دچار افزایش خطر ابتلا به تخریب میکروسکوپی بلند مدت در ناحیه بافت مغز می شوند که بر عوامل حسی و هماهنگی تاثیرگذار است.

براساس این گزارش زنانی که دردهای میگرنی را به طور مرتب در طولانی مدت به همراه "اورا" تجربه می کنند چهار برابر بیشتر از سایرین احتمال ابتلا به سکته را دارند.

بر این اساس دردهای میگرنی به طور شایع در بین افراد وجود دارد که موجب به وجود آمدن درد در یک قسمت از سر می شوند. این دردها به دلیل فعالیت غیر نرمال مغز حاصل می شوند و ممکن است به وسیله استرس، بعضی غذاهای خاص، عوامل محیطی یا سایر عوامل تغییر كند.

این در حالی است که پیش از این دانشمندان معتقد بودند كه میگرن براثر تغییرات در رگ‌های خونی در مغز حاصل می شود.

هم اکنون متخصصان بر این باورند شرایط سردرد در مغز ایجاد می‌شود که شامل راه های عصبی مختلف است. دراین خصوص محققان اطلاعات مربوط به بیش از 4 هزار نفر را از سال 1967 بررسی کردند.

محققان دریافتند 23 درصد زنانی که سابقه میگرن به همراه "اورا" را داشتند دچار تخریبات مغزی میکروسکوپی شدند.

طبق این گزارش محققان اعلام کردند این نتایج احتمالا ارتباط بین میگرن و سکته قلبی را اثبات می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha