یک متخصص اورولوژی با بیان اینکه سوزش ادرار در خانم‌های جوان شایع‌تر است، گفت: سوزش ادرار در خانم‌ها علل مختلفی دارد که یکی از علل آن مقاربت است که در آن خانم روز و یا روزهای بعد از مقاربت دچار سوزش ادرار می‌شود و این معمولا تکرار شونده است.

سلامت نیوز: یک متخصص اورولوژی با بیان اینکه سوزش ادرار در خانم‌های جوان شایع‌تر است، گفت: سوزش ادرار در خانم‌ها علل مختلفی دارد که یکی از علل آن مقاربت است که در آن خانم روز و یا روزهای بعد از مقاربت دچار سوزش ادرار می‌شود و این معمولا تکرار شونده است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر محمدرضا صفری‌نژاد درباره سوزش ادرار در خانم‌ها، گفت: سوزش ادرار در خانم‌ها اغلب با تکرر ادرار، درد و احساس فوریت در ادرار کردن همراه است.این متخصص اورولوژی، افزود: سوزش ادرار به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود اگر درد در هنگام ادرار کردن در ابتدای آن اتفاق بیفتد، معمولا نشان دهنده وجود مشکل در مجرای ادراری است،ولی اگر در انتهای ادرار کردن ایجاد شود، نشان دهنده وجود مشکل در مثانه است.

وی تصریح کرد: اگر سوزش ادرار همراه با تکرر و احساس فوریت در ادرار کردن و درد زیر دل باشد، معمولا نشان دهنده التهاب مثانه است و التهاب مثانه نیز ممکن است علل عفونی و غیر عفونی داشته باشد. اگر سوزش ادرار همراه با احساس ناراحتی و درد در قسمت خارجی دستگاه تناسلی باشد، معمولا نشان دهنده وجود التهاب در واژن و یا لب‌های فرج (مجموعه اعضای تناسلی زن و قسمت‌های زیر) است.

این متخصص اورولوژی با بیان اینکه سوزش ادرار در خانم‌های جوان شایع‌تر است، گفت: یکی از علل سوزش ادرار و عفونت مثانه، مقاربت است که در آن خانم روز و یا روزهای بعد از مقاربت دچار سوزش ادرار می‌شود و این معمولا تکرار شونده است.وی خاطرنشان کرد: بیشتر پزشکان سوزش ادرار را معادل عفونت ادراری می‌دانند و بدون بررسی، درمان‌های تجربی را برای بیمار آغاز می‌کنند اما این در حالی است که سوزش ادرار می‌تواند علت‌های بسیار زیادی داشته باشد و پزشک باید تمام جوانب را مورد بررسی قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha