سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

شیوع شپش در هفته های اخیر در برخی مدارس شهر ایلام موجی از نگرانی و اضطراب را بین دانش آموزان و والدین آنها به وجود آورده است.

سلامت نیوز: شیوع شپش در هفته های اخیر در برخی مدارس شهر ایلام موجی از نگرانی و اضطراب را بین دانش آموزان و والدین آنها به وجود آورده است.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،اگر چه ابتلا به شپش به علت رعایت نکات بهداشتی در مدارس و تاکید اولیا مدارس بر حفظ سلامت دانش آموزان در سال های اخیر دور از انتظار است ولی در کمال ناباوری برخی والدین دانش آموزان ایلام در گفت وگو با ایرنا از شیوع این حشره در مدارس فرزندان آنها و ابتلا شماری از دانش آموزان به آن خبر داده اند.

در پی بروز این پدیده بین دانش اموزان بازار فروش شامپوهای ضد شپش نیز رونق یافته است و بسیاری از والدین با تهیه این شامپو تنها راه حل نهایی برای فرار از این معضل را یافته اند.

زهرا مرادی مادر یکی از دانش آموزان ایلامی است که در این خصوص به ایرنا توضیح داد: دخترم کلاس اول ابتدایی در یک مدرسه غیر انتفاعی تحصیل می کند که کلاس آنها در مجموع 25 نفر دانش آموز دارد.

وی تاکید کرد: از مجموع دانش آموزان این کلاس تنها دخترم و سه نفر دیگر به شپش مبتلا نشده و متاسفانه بقیه دچار این حشره شده و این مساله باعث نگرانی همه اولیا دانش آموزان شده است.

یکی دیگر از والدین دانش آموزان ایلام می گوید: دخترم دچار شپش در سرش شده و بعد از مراجعه به مدرسه متوجه شدم که از طریق همکلاسی خود به آن مبتلا شده است.

مهرانه امیدی گفت: پس از تهیه شاپوی ضد شپش از داروخانه به مبلغ 50 هزار ریال و شستشوی سر دخترم بعد از چند روز این مشکل رفع شده ولی همچنان نگران بروز مجدد آن هستم.

این در حالیست که مدیرکل آموزش و پرورش ایلام شیوع این پدیده را جدی نمی داند و معتقد است: ابتلا به شپش بین دانش آموزان همه ساله وجود داشته و مساله ای حاد نیست.

علی بیرانوندی اظهار کرد: این مساله مختص به منطقه یا مدرسه خاصی نیست و تاکنون گزارشی از موارد حاد به این سازمان اعلام نشده است.

وی در عین حال گفت: چنانچه این مساله هم در مدارس بوجود آمده باشد این سازمان تنها وظیفه رصد آن را دارد و مربیان خانه های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت مقابله با این پدیده را دارند.

بیرانوندی افزود: این مربیان بهداشتی باید به موقع از مدارس بازدید داشته و نکات بهداشتی و لوازم بهداشتی از جمله شامپوهای ضد شپش را بین دانش آموزان توزیع کنند.

شپش سر بیشتر بین دختران و در ناحیه پشت سر و پشت گوش ها ایجاد بیماری می کند و علامت این عارضه، خارش شدید و بدون علت سر است که بر اثر خارش شدید گاهی اوقات ممکن است عفونت پوستی و قارچی نیز ایجاد شود.

100 هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف در یک هزار و 341 واحد آموزشی به تحصیل اشتغال دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha