چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 169293

در حالیکه رهبران 150 کشور جهان در پاریس گردهم آمده‌اند تا برای افزایش دمای زمین چاره‌ای بیاندیشند، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از افزایش مرگ و میر بر اثر تغییرات آب و هوا و تبعات ناشی از آن خبر می‌دهد.

سلامت نیوز: در حالیکه رهبران 150 کشور جهان در پاریس گردهم آمده‌اند تا برای افزایش دمای زمین چاره‌ای بیاندیشند، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از افزایش مرگ و میر بر اثر تغییرات آب و هوا و تبعات ناشی از آن خبر می‌دهد.

 بر اساس گزارشی که این سازمان منتشر کرده، در صورتی که دمای زمین کاهش پیدا نکند تا سال 2030 به طور میانگین همه ساله 250 هزار نفر در اثر بیماری‌های ناشی از آن جان خود را از دست خواهند داد.

«دیارمیر کامبل لندروم»، رئیس تیم تغییرات اقلیمی و سلامتی این سازمان می‌گوید: بهداشت و سلامتی در مرکز توافقات مرتبط با تغییرات آب و هوا قرار دارد. این مساله یکی از سه انگیزه نگارش اولین پیمان در این رابطه بود که در سال 1992 در ریودوژانیرو به امضا رسید. دلیل اینکه پیامدهای تغییرات جوی روی بهداشت و سلامتی به دغدغه مهمی برای ما تبدیل شده این است که بخش عظیمی از مشکلات سلامتی که با آنها دست به گریبان هستیم ناشی از تغییرات آب و هوا و شرایط جوی است.

آب شدن یخچال ها در اثر گرمایش زمین و بالا رفتن سطح آب دریاها نه تنها موجب به هم خوردن شرایط زیست محیطی در دو قطب شمال و جنوب شده بلکه طوفان‌ها و سیلاب‌های زیادی را نیز در پی داشته است. امری که علاوه بر تخریب و رانش زمین های کشاورزی، موجب شیوع بیماری‌های مختلفی از جمله مالاریا و وبا بر اثر آلودگی آب آشامیدنی در مناطقی مانند آفریقا شده است.

به گزارش یورونیوز، به این معضلات باید از بین رفتن جنگل‌ها بر اثر حفاری‌های شرکت های نفتی در مناطقی مانند آمازون را نیز افزود. جنگل های آمازون به ریه زمین شهرت دارند و در عمل اکوسیستمی و همچنین مرطوب نگه داشتن دمای زمین نقش مهمی ایفا می‌کنند. تخریب این جنگل‌ها از عوامل اصلی خشکسالی در برخی از مناطق جهان اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha