جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 169377

اگر پاهایتان مستعد ورم كردن و تاول زدن هستند، بهتر است كه از صندل‌های پلاستیكی استفاده نكنید.

باید و نباید‌هایی در مورد خرید صندل

سلامت نیوز: اگر پاهایتان مستعد ورم كردن و تاول زدن هستند، بهتر است كه از صندل‌های پلاستیكی استفاده نكنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ماهنامه دنیای زنان، در  فصل گرم سال، مردم نه تنها به فكر تهیه لباس‌های خنك تابستانی می‌افتند بلكه خرید یك جفت صندل را نیز در برنامه خود می‌گنجانند. صندل‌های تابستانی علاوه بر زیبایی و راحتی باعث خنك شدن پاها می‌شوند و از عرق كردن، بو گرفتن و حتی تاول زدن آنها جلوگیری می‌كنند. صندل‌ها در طرح‌ها و شكل‌های مختلف تولید می‌شوند از مدل تمام بند گرفته تا مدل‌های چرمی وگلادیاتوری و همه می‌دانیم كه انتخاب صندل مناسب و شیك به اندازه كفش‌ها اهمیت دارد.

درست همانند كفش‌های دیگر، برخی از خانم‌ها، صندل‌های كفه تخت و یا اسپرت را دوست دارند و عده‌‌ای نیز صندل‌های پاشنه‌ بلند و یا لژ‌دار را ترجیح می‌دهند، خوشبختانه تنوع صندل‌ها آنقدر زیاد است كه می‌تواند هر دو گروه سلیقه‌ای را به راحتی نگه دارد.


صندل‌های گلادیاتوری

این صندل‌ها هم به صورت بدون پاشنه و تخت و هم به صورت پاشنه بلند تولید می‌شوند. طرح و مدل آنها از سبك‌های رومی باستان گرفته شده است و به همین علت به آنها صندل‌های گلادیاتوری می‌گویند. این صندل‌ها شامل بندهایی هستند كه به صورت افقی در كنار هم قرار می‌گیرند و چون بسیار منحصر به فرد هستند و البته توجه زیادی را جلب می‌كنند، همواره این شكل از صندل‌ها طرفداران بیشتری دارند.

این شكل از صندل‌ها بسیار فانتزی هستند در كنار شلوار جین نیز زیباتر می‌شوند. برخی از خانم‌ها از این صندل‌ها به همراه دامن‌ها و شلوارك‌های كوتاه استفاده می‌كنند.


صندل‌های پاشنه‌دار

این شكل از صندل‌ها  بی‌شك باعث زیباتر به نظر رسیدن پاها می‌شوند در واقع اگر قصد دارید پاهایتان كشیده و زیبا به نظر برسند، باید از صندل‌ها و كفش‌های پاشنه‌بلند استفاده كنید. این سبك از صندل‌ها برای لباس‌های كوتاه مناسب‌‌ترند.


صندل‌های تخت و بدون پاشنه

خانم‌هایی كه دوست دارند كفش‌های بسیار راحت به پا كنند، معمولا تابستان‌ها به سراغ صندل‌های تخت و بدون پاشنه می‌روند. این صندل‌ها نیز در كنار شلوارهای جین و دامن‌های اسپرت كوتاه بسیار شیك به نظر می‌رسند. هر ساله انواع مختلفی از این صندل‌ها تولید می‌شوند و طرفداران بسیاری دارند.


انتخاب صندل مناسب برای فصل گرم

بهترین و مناسب‌ترین انواع كفش‌ها و پاپوش‌ها برای فصل تابستان، بدون شك صندل‌ها هستند. صندل‌ها در طرح‌ها و شكل‌های مختلف ارائه می‌شوند فقط باید بدانید كه كدام‌یك را بیشتر ترجیح می‌دهید. به هنگام خرید صندل موردنظرتان همواره به این نكات توجه كنید كه آیا این صندل با سبك و سلیقه شخصی شما مطابقت دارد، آیا با به پا كردن آنها احساس راحتی می‌كنید و اینكه آیا این صندل می‌توانند با توجه به شكل و مقدار مصرف آنها دوام بیاورند؟

اگر از صندل فقط برای پیاده‌روی كردن استفاده می‌كنید، اصلا سراغ صندل‌های فانتزی با بندهای بسیار نازك نروید. صندل‌های لاانگشتی نیز برای این منظور مناسب نیستند، چرا كه در آنها احساس راحتی نخواهید كرد و بهتر است كه سراغ صندل‌های راحت با پاشنه‌های تخت بروید. برخی از صندل‌ها صرفاً جنبه زیبایی دارند و در مهمانی‌ها جلب توجه می‌كنند و هیچگاه برای انجام فعالیت‌های عادی روزمره مناسب نیستند.

صندل‌‌های كفه پلاستیكی برای كنار دریا بسیار مناسب هستند. صندل‌های بند‌دار برای پیاده‌روی در بعدازظهر بسیار مناسب هستند. مسلماً برای چنین مواقعی نمی‌توان از صندل‌های پاشنه‌دار استفاده كرد چرا كه هیچكس دوست ندارد در این فصل از سال، دچار تاول و یا زخم شدن پاهایش شود.

اگر پاهایتان مستعد ورم كردن و تاول زدن هستند، بهتر است كه از صندل‌های پلاستیكی استفاده نكنید. صندل‌های ورزشی برای مقابله با گرمای تابستان و حفظ سلامت و راحتی پاها بسیار مناسب هستند. این صندل‌ها از مواد باداوم ساخته شده‌اند و معمولاً تركیبی از چرم و پلاستیك هستند. اغلب این صندل‌ها ضد آب هستند و برای پیاده‌روی و تفریح در كنار دریا نیز مناسب هستند.


صندل‌های تا مچ پا

این نوع از صندل در قسمت انگشت پا باز هستند و بعد از لبه‌ها بالا می‌آیند و تا قوزك پا بسته می‌شوند. این صندل‌ها نیز خاص و منحصر به فرد هستند و با دامن و پیراهن ست می‌شوند. این سبك از صندل‌ها برای مهمانی‌ها نیز بسیار مناسب هستند.


صندل‌هایی مخصوص ساحل و استخر

این نوع از صندل‌ها مخصوصاً ساحل و استخر هستند. بسیار فانتزی هستند كفه بسیار نرم و معمولا دو بند باریك دارند. مدل‌‌های متداول این صندل‌ها عموماً تخت و بدون پاشنه هستند، اما انواع لژ‌دارشان نیز طرفداران بسیار دارد.


بایدو نباید‌هایی در مورد خرید صندل

 هیچگاه به هنگام خرید صندل زیبایی را به راحتی ترجیح ندهید. یك صندل فوق‌العاده باید هر دو ویژگی را داشته باشد.
 برای خرید یك صندل، سعی كنید مبلغ زیادی را هزینه نكنید.
 برای خانم‌های كوتاه قد، صندل‌های پاشنه‌دار مناسب است تا كمی بلندتر به نظر برسند.
 به هنگام استفاده از صندل‌ سعی كنید به زیبایی و آراستگی پاها و ناخن‌ها‌یتان و رعایت نكات بهداشتی اهمیت بیشتری بدهید تا صندل‌هایتان جلوه زیباتری پیدا كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha