عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: به زودی نامه اعتراض‌آمیز این سازمان به دیوان عدالت اداری در خصوص رأی دیوان در لغو حق فنی داروسازان ارسال می‌شود.

محمود فاضل ظهر یکشنبه در جشن گرامی‌داشت روزهای پزشک و داروساز در نیشابور افزود: معنای دیگر این رأی این است که باید دانشکده‌های داروسازی تعطیل شوند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: به نظر می‌رسد باب سلامت در نظر مقامات و دولتمردان کشور به درستی تعریف نشده است.

وی با تأکید بر اینکه باید اداره‌ها و نهادها گفتمان صحیحی را با اعضای نظام سلامت برقرار کنند تصریح کرد: بارها سازمان نظام پزشکی تذکراتی را در خصوص برنامه پنج ساله چهارم و نقشه جامع علمی کشور به مسئولان ارائه کرده‌اند که همچنان روی میز آنها باقی مانده است.

فاضل افزود: نظام سلامت کشور جهت رضایت مندی بیشتر مردم و بهره‌مندی بیشتر آنها از فناوری‌های جدید پزشکی نیازمند تغییرات اساسی و نگرش کارشناسی و استاندارد سازی جدید است.

وی ادامه داد: ساختار نظام سلامت ما کارآمد نیست به طوری که وقت زیادی از ما در شوراهای مرتبط با مباحث پزشکی صرف اصلاح بیمه‌های ناکارآمد، ارزش گذاری خدمات پزشکی و برآوردن توقعات مردم می‌شود.

در ابتدای جلسه رئیس شبکه بهداشت و درمات نیشابور گفت: طی سال گذشته توسط گروه پزشکان خانواده در روستاها و شهرهای اقماری اطراف نیشابور حدود 350 هزار نفر بیمار ویزیت شدند.

دکتر احمد درودی افزود: در این مقطع به 351 هزار نفر مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌های 22 بهمن و حکیم خدمات ارائه شد.

وی با اشاره به بستری شدن 54 هزار و 168 نفر بیمار در دو بیمارستان دولتی نیشابور گفت: 12 هزار و 521 نفر بیمار در این دو بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

درودی با بیان اینکه فعالیت‌های پزشکی شهرستان با کمترین میزان خطاهای پزشکی و مرگ و میر همراه بوده است از خدمات بیماستان خیریه قمر بنی هاشم (ع) وابسته به تکیه ابوالفضلی (ع) تقدیر کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی نیشابور هم از تولید و توزیع پیش شماره نشریه داخلی این سازمان که تازه مجوز گرفته شده است،‌ خبر داد.

دکتر فرید اسماعیل زاده با بیان اینکه شورای حل اختلاف پزشکان نیشابور جهت رسیدگی به دعاوی عمومی و خاص پزشکان تشکیل یافته است،‌ گفت: نظام پزشکی نیشابور در زمینه های استفاده از پست الکترونیک و سامانه ارسال پیام کوتاه برای ارتباط با اعضا به روز نگه داشتن بانک اطلاعاتی سازمان، ‌استفاده از خدمات الکترونیک در امور دبیرخانه و استفاده از اتوماسیون تحت وب مقام نخست را در بین سازمان های کشور دارد.

وی اظهار داشت: با در خواست نظام پزشکی نیشابور، سیستم اسکن سازمان برنامه ریزی و به زودی اجرا خواهد شد که این امر تحولی عظیم در سازمان نظام پزشکی کشور خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: مدت زمان معمول اخذ شماره نظام پزشکی در کل کشور به جز سازمان مرکزی یک هفته تا 10 روز است که نظام پزشکی نیشابور به عنوان اولین و تنها نظام پزشکی کشور این زمان را به چند ساعت کاهش داده است.

وی گفت : هیئت بدوی انتظامی دوره جدید با دبیری دکتر مدیح، دادستانی دکتر رحمان زاده و حیدری بازپرس دادگستری به همراه دو نفر دادیار پزشک و 13 نفر دیگر اعضای جدید تشکیل شده است.

در این مراسم از دکتر سپهریان متخصص رادیولوژی به عنوان پزشک نمونه کشوری از نیشابور تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha