سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1694

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت با اعلام این كه قیمت هیچ قلم دارویی در شش ماهه نخست 86 افزایش نخواهد داشت، افزود: به زودی فهرست داروهای رسمی كشور با قیمت نهایی مصوب آن منتشر می‌شود.

عدم افزایش قیمت دارو در6 ماهه نخست 86

دكتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعمال سخت گیریهایی به شبكه توزیع دارو در ادامه از راه اندازی سیستم نرم افزاری كنترل نسخ پزشكی در سال 86 خبر داد و اظهار داشت: از این پس نسخ پس از ورود به داروخانه ثبت الكترونیكی می‌شود و به لحاظ وجود خطا در نسخه نویسی، وجود داروهای خارج از فهرست و تجویز دارو خارج از استاندارد بررسی و بازخورد آن به پزشكان داده می‌شود.

وی با بیان این كه در داروخانه‌های عادی نیز نباید داروهای خارج از فهرست دارویی كشور به فروش برسد، گفت: پزشكان فقط مجاز به تجویز داروهای داخل فهرست دارویی كشور هستند . بنابراین چنانچه آنها نیازمند دارویی خارج از فهرست هستند، باید از مسیر مراكز دارویی تك نسخه‌ای تامین ‌شود.

دیناروند در ادامه از تولید 5 محصول بیوتكنولوژی در بازار دارویی داخلی كشور خبر داد و گفت: در سال 86 تعداد این فرآورده‌ها به 10 محصول می‌رسد.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت تعدیل و كنترل قیمت دارو، بهبود كیفیت داروهای معرفی با ایجاد فضای رقابت، افزایش پوشش بیمه‌ای برای داروهای گران قیمت و اختصاص یارانه را از سیاستهای اتخاذ شده برای افزایش دسترسی مردم به دارو برشمرد و افزود: شورای بررسی و تدوین دارو در سال 86 به ریاست وزیر بهداشت تشكیل می‌شود.

وی با اشاره به شرایط كشور ایران به لحاظ نیاز به دارو در وضعیت بحرانی گفت: در این راستا و برای نخستین بار در بودجه 86 اعتباری برای ذخیره استراتژیك دارو پیش بینی و حتی در هشت استان انبار ویژه‌ای برای آن ایجاد شد.

دیناروند در خاتمه یادآور شد: در چارچوب قانون برنامه چهارم توسعه و سند چشم انداز كشور وظایفی برای بخش دارویی تدوین شده و در این راستا 130 برنامه اجرایی تعریف شده در سال 85 آغاز و در سال 86 پیگیری می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha