عضو هیئت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران، اظهارداشت: شکستگی مچ‌دست در خانم‌ها به خصوص در نژاد سفید نسبت به آقایان بیشتر است.

سلامت نیوز: عضو هیئت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران، اظهارداشت: شکستگی مچ‌دست در خانم‌ها به خصوص در نژاد سفید نسبت به آقایان بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رضا شهریار کامرانی گفت: شایع‌ترین مراجعات به اورژانس ارتوپدی مربوط به شکستگی مچ‌دست است به طوریکه از هر ۶ شکستگی که به اورژانس ارتوپدی مراجعه می‌کنند یک مورد مربوط به مچ‌دست و انتهای ساعد است.


وی در خصوص علل شکستگی مچ‌دست عنوان کرد: شکستگی‌های مچ‌دست عمدتا دو دلیل دارند اول در افراد مسن است که به دلیل از دست دادن تعادل خود در راه‌رفتن شانس بیشتری برای زمین خوردن دارند، علت دوم که بسیار حائز اهمیت است، پوکی استخوان ذکر می‌شود.


کامرانی اضافه کرد: شکستگی مچ‌دست در خانم‌ها به خصوص در نژاد سفید نسبت به آقایان بیشتر است، زیرا این افراد بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند.


وی اظهار کرد: شکستگی مچ‌دست معمولا دو عارضه ایجاد می‌کند، اول اینکه برای مدت طولانی شخص را از زندگی عادی خود محروم می‌کند و دومین عارضه در واقع پی‌بردن به پوکی استخوان در فرد بیمار است.


عضو هیئت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران در خصوص پوکی استخوان بیان کرد: پیشگیری از پوکی استخوان از سنین جوانی شروع می شود. استفاده از رژیم غذایی مغذی و مفید، لبنیات، سبزیجات در میوه‌های تازه ، کلسیم و ورزش کردن از جمله راهکارهای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان است.


وی اضافه کرد: ورزش کردن و آفتاب گرفتن از نکات بسیار مهم است اما درمان‌های تکمیلی نباید نادیده گرفته شوند. خانم ها پس از یائسه شدن و افرادی که در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند باید از این نوع درمان‌ها استفاده کنند.


کامرانی درمورد افراد در معرض پوکی استخوان اظهارکرد: کسانی که هورمون کورتیزول خون آنها بالا رفته یا بیماری‌هایی دارند که باید از داروهای پوک کننده استخوان مانند کورتون استفاده کنند افراد پرخطر هستند.


وی ادامه داد: شکستگی‌ها می توانند نشانه‌ی پوکی استخوان باشند که باید جدی گرفته شوند زیرا تقریبا یک سوم از موارد مرگ و میر در سال اول به دنبال شکستگی ران اتفاق می افتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha