یک فوق تخصص بیماری‌های زنان و زایمان گفت: میزان خفگی نوزاد در زایمان طبیعی در مقایسه با سزارین بسیار ناچیز است.

دکتر علی اصغر عالی پور در چهارمین همایش آشنایی مادران باردار با زایمان فیزیولوژیک كه در کرمانشاه برگزار شد، به تجهیزات و شرایط مناسب در اتاق عمل جهت زایمان طبیعی اشاره کرد و گفت: فراهم کردن وضعیتی مطلوب در اتاق عمل به گونه‌ای که پاسخگوی نوزاد بوده و در تشخیص موارد غیرطبیعی تولد نوزاد از جمله خفگی موثر باشد، در زایمان طبیعی بسیار آسان‌تر از سزارین است.

وی تصریح کرد: تماس پوست نوزاد با مادر بلافاصله پس از تولد و نیز تغذیه با شیر آغوز، مهم ترین نقش را بر رشد کودک و همچنین سیستم تقویتی او دارد.

وی سن مادر را عاملی مهم در بارداری دانست و افزود: تعیین زمان مناسب برای حاملگی، مراقبت‌های دوران بارداری و تعیین ریسک فاکتور در حین حاملگی از عوامل مهم جهت تولد نوزاد سالم است.

وی به نقش مشاوره‌های قبل از ازدواج به منظور جلوگیری از بیماری‌های ژنتیکی در زوجین اشاره کرد و گفت: ارائه مشاوره ژنتیک به زوجین و جلوگیری از ازدواج آنان در صورت وجود خطری حاد و نیز به وجود آمدن امکاناتی جهت تشخیص داخل رحمی در حین بارداری از عوامل مهم در کاهش تولد نوزاد نارس است.

دكتر عالی‌پور، وضعیت مناسب مادر را از نظر جسمانی و روانی عامل مهمی عنوان کرد و افزود: جهت تولد نوزاد سالم، مراقبت از دختران در همان دوران کودکی به عنوان مادران آینده، اساسی‌ترین مسئله در تولد نوزادان سالم و طبیعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha