عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های دستجردی وزیر بهداشت پیشنهادی دولت دهم در خصوص دانشگاهها گفت: دستجردی بر تقویت دانشگاهها و تحکیم استقلال آنها تاکید کرد و یادآور شد نیروی انسانی دانشگاهها تقویت می شود.

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با مهر افزود: دستجردی تاکید کرد روسای دانشگاهها از این میان افراد مجرب و خستگی ناپذیر انتخاب می شوند.

نماینده مردم جهرم در مجلس هشتم گفت: دستجردی دو دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است و به همین دلیل مجلس را کاملاً می شناخت و بر همین اساس این موضوع را به طور کامل درک کرده است.

وی اضافه کرد: دستجردی در جمع اعضای کمیسیون بر این نکته که در انتخاب روسای دانشگاهها نظر نمایندگان دیده می شود و و با توجه به سابقه نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی با این نوع انتظارات آشنا است، تاکید کرد.

رضایی کوچی با اشاره به برنامه های دستجردی در خصوص وزارت بهداشت که در کمیسیون بهداشت ارائه شد، گفت: دستجردی با توجه به شناخت خود از حوزه سلامت کشور بر این نکته تاکید کرد که وزارت بهداشت، وظایف گسترده ای دارد و برای انجام این وظایف نیازمند تعامل با دستگاههای مختلف و سازمانهای دیگر و تعاملات بین بخشی است.

وی اضافه کرد: دستجردی بر این نکته تاکید داشت که در حوزه بهداشت و درمان کسی باید جوابگو باشد وزیر بهداشت است و برای اینکه بتواند خوب جواب دهد باید اختیار و امکانات لازم را در اختیار داشته باشد اما این در حالی است که اکنون بیمه ها و وزارت رفاه در حوزه هایی که باید خرید خدمت کنند این کار را انجام نمی دهند و مشکلاتی را ایجاد می کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت پیشنهادی دولت دهم بر اجرای درست پزشک خانواده در کشور تاکید کرد و تقویت آن را خواستار شد. این در حالی است که اکنون با وجود گذشت پنج ماه از سال قراردادی برای پزشک خانواده بسته نشده است و این موضوع باعث دلسردی این گروه از پزشکان شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس آماری که از سوی وزیر بهداشت پیشنهادی دولت دهم ارائه شد 10 درصد مردم تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و رفع این معضل با تقویت این حوزه امکانپذیر خواهد بود.

رضایی کوچی با اشاره به جمع بندی جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دولت دهم برای وزارت بهداشت این جلسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نظر اعضای کمیسیون مثبت است و پیش بینی می شود دستجردی در صحن علنی مجلس هم رای خوبی کسب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha