مدیر کل امور دانشویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه های وزارت علوم برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای خوکی همزمان با بازگشایی دانشگاهها را تشریح کرد و گفت: این موضوع در طرح پایش سلامت دانشجویان مورد توجه قرار می گیرد.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با مهر افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید جهت پیشگیری از آنفلوآنزای خوکی در دانشگاهها برنامه های اطلاع رسانی بسیاری برای دانشگاهها و خوابگاهها تدارک دیده ایم که اجرایی می کنیم.

وی اظهار داشت: علائم بیماری و راهکارهای پیشگیری از آن در قالب بروشورها و پوسترهایی در تمامی دانشگاهها و خوابگاهها توزیع می شود.

مدیر کل امور دانشجویان وزارت علوم گفت: همچنین در طرح پایش سلامت جسمی و روحی دانشجویان که در ابتدای هر سال تحصیلی دانشگاهی در دوره های روزانه دانشگاهها اجرایی می شود، موضوع آنفلوآنزای خوکی را مد نظر قرار می دهیم.

وی گفت: طرح پایش سلامت امسال برای دانشجویان جدیدالورود کارشناسی و کارشناسی ارشد دوره های روزانه دانشگاهها اجرا می شود.

مسلمی نائینی اظهار داشت: مدیران مراکز بهداشت در دانشگاههای سراسری کشور برنامه های مربوط به پیشگیری از آنفلوآنزای خوکی را در دانشگاهها مدیریت می کنند.

وی درباره زمان بازگشایی خوابگاههای دانشجویی و دانشگاهها با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای خوکی به مهر گفت: تا کنون در خصوص تغییر زمان بازگشایی خوابگاهها و دانشگاهها نسبت به سالهای گذشته به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای خوکی تصمیمی اتخاذ نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha