اولین همایش عدم ضرورت استفاده از ظروف یکبار مصرف در مراسم مذهبی در مهر ماه سال جاری برگزار می شود.

مهندس آزاده میر در این زمینه گفت: بحث دفن و بازیافت زباله های شهری یکی از مشکلات عظیم کلانشهر تهران است و در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی شهری استفاده از این ظروف در بسته بندیهای غذایی رایج شده که این عامل اثرات جبران ناپذیری را به دلیل غیرقابل برگشت بودن این مواد به طبیعت بر محیط زیست می گذارد.

مدیر گروه آموزش ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه یکی از بهترین راهکارهای کاهش تولید اینگونه زباله ها عدم استفاده از ظروف پلاستیکی در سیستم بسته بندی غذایی بوده اظهار کرد: با توجه به تعدد برگزاری مراسم مذهبی در ایران در چند سال اخیر استفاده از این ظروف افزونتر شده و در حال حاضر حجم بالایی از این نوع زباله تولید می شود.

مدیر گروه آموزش ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه اذعان کرد: هدف ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برگزاری همایش فوق بررسی کاهش تولید اینگونه زباله ها در راستای بهبود مدیریت شهری و دسترسی به اهداف توسعه پایدار شهری است.

آزاد میر در ادامه افزود: این همایش از سوی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی تهران و اداره کل مرکز رسیدگی به امور مساجد، و تشکلهای غیر دولتی و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 اولین شورای سیاستگذاری همایش مذکور به منظور هماهنگیهای بیشتر سه‌شنبه هفته جاری در ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha