پس از جلسه سازمان نظام پرستاری با وزیر بهداشت پیشنهادی دولت دهم، رییس كل این سازمان حمایت خود را از وزیر بهداشت پیشنهادی اعلام كرد.

میرزابیگی در گفت‌وگو با ایسنا، دولت نهم و دوران وزارت دكتر لنكرانی را دورانی طلایی برای جامعه پرستاری خواند و گفت: دكتر لنكرانی در هر سمت و هر جایی كه باشد جزو خاطره‌های ماندگار جامعه پرستاری خواهد بود. امیدواریم توفیقات به دست آمده در دوران وی در دولت دهم هم ادامه یابد؛ هر چند كه این توفیقات بی‌تردید ادامه خواهد یافت؛ چرا كه در مجموع وزرا همراه سیاست‌های رییس جمهور هستند.

وی با بیان این كه بر اساس مطالعات صورت گرفته از سوی سازمان و با توجه به دیدگاه‌های دكتر دستجردی در رابطه با جامعه پرستاری، سازمان نظام پرستاری حمایت خود از وی را اعلام می‌كند، در تشریح دلایل حمایت این سازمان از وزیر بهداشت پیشنهادی دولت دهم گفت: ابتدا آن كه فرد انتخاب شده وزیر دولت است و بی‌تردید فعالیت‌های دولت نهم را ادامه خواهد داد. رییس جمهور در دولت نهم و همچنین در روز پرستار عملا حمایت‌هایی از جامعه پرستاری داشته و دارند. امیدواریم دكتر دستجردی در دوره وزارت خود از این نظر ریاست جمهوری بهترین استفاده را كرده و حمایت لازم از جامعه پرستاری را داشته باشند.

میرزابیگی به سوابق علمی و تجربه حضور در مجلس دكتر دستجردی اشاره كرد و افزود: از آنجا كه بخش عمده پرستاران كشور را زنان تشكیل می‌دهند و اغلب زنان پرستار نسبت به مردان با مشكلات بیشتری مواجه هستند، انتخاب وزیر زن برای وزارت بهداشت شور و نشاط خاصی را میان پرستاران ایجاد كرده است. بر این اساس امیدواریم در دوران وزارت دكتر دستجردی نیز گام‌های بلندی در راستای رفع مشكلات پرستاران بویژه پرستاران زن و خدمت به جامعه پرستاری برداشته شود. البته این امر منافی خدمت به مردان پرستار نیست.

وی در ادامه به سابقه حمایت دكتر وحید دستجردی در مجلس پنجم از تشكیل سازمان نظام پرستاری اشاره كرد و گفت: در مجلس پنجم، محوریت حمایت از تشكیل سازمان نظام پرستاری با دكتر وحید دستجردی بود. بر این اساس جمع‌ بندی‌های هیات رییسه شورای معاونین و شورای عالی سازمان بر آن شد كه علاوه بر سوابق علمی و تجارب دكتر وحید دستجردی، به پاس تشكر از حمایت وی از تشكیل سازمان، حمایت خود از وزارت وی را اعلام كنیم.

میرزابیگی در رابطه با اولویت‌های سازمان نظام پرستاری در وزارت بهداشت دولت دهم نیز گفت: اجرای دو قانون ارتقا بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از اولویت‌های جامعه پرستاری در دولت دهم است. این دو قانون اكنون در شرایط خوبی قرار گرفته، آیین نامه‌های اجرایی آنها تقریبا آماده شده و در شرف ارایه به شورای عالی بیمه است.

وی به استفاده مناسب پرستاران در صف و ستاد تاكید كرد و گفت: این امر در برنامه‌های دولت دهم آمده است. امیدواریم در دولت دهم و دوران وزارت دكتر وحید دستجردی مشاركت تیم سلامت و پرستاران در مدیریت این حوزه به صورت عملی وجود داشته باشد.

رییس كل سازمان نظام پرستاری گفت: نگاه دكتر وحید دستجردی به حوزه پرستاری نگاه عمیقی است؛ چرا كه وی 20 سال در نظام سلامت به عنوان متخصص و جراح زنان و زایمان از نزدیك با پرستاران كار كرده و درك عمیقی از پرستاران دارند. دكتر دستجردی در جلسه امروز سازمان نیز بر اجرای دو قانون ارتقا بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تاكید و عنوان كردند كه سیاست‌های وی در رابطه با پرستاری، سیاست‌های رییس جمهور است.

وی گفت: همچنین دكتر دستجردی عنوان كرده به آنچه كه در دوران دكتر لنكرانی به عنوان مطالبات جامعه پرستاری پیگیری می‌شده معتقد است. وی همچنین به قدرت جامعه پرستاری اعتقاد داشته و معتقد است كه در جهت پیشبرد اصلاح امور جامعه پرستاری باید از سازمان نظام پرستاری و تشكل‌های علمی كمك گرفت.

رییس كل سازمان نظام پرستاری در پایان گفت: حمایت خود از وزارت دكتر وحید دستجردی را به صورت رایزنی با نمایندگان مجلس پیگیری خواهیم كرد. این موضوع در هیات مدیره‌های نظام پرستاری شهرستان‌ها نیز پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha