رئیس انجمن داروسازان ایران تاكید كرد: در صورت رفع مشكل گردش مالی داروخانه‌ها، دغدغه‌ داروسازان معطوف به مدیریت مالی و اقتصادی نمی‌شود و در نتیجه فعالیت خدماتی آنها افزایش می‌یابد.

دکتر حمید خویی در گفت وگو با ایسنا گفت: بیمه‌های درمانی در پرداخت مطالبات خود به داروخانه‌ها بسیار تاخیر دارند؛ به طوری که برخی از داروخانه‌ها مطالبات هفت ماهه خود را هنوز دریافت نکرده‌اند. این مسئله چالش بسیار بزرگی است که داروخانه‌ها با آن مواجه هستند.

وی با بیان این كه این امر باعث شده تا فضای خدمت رسانی داروخانه‌ها محدود شود، خاطرنشان كرد: روان شدن گردش مالی داروخانه‌ها منجر به کاهش دغدغه‌های داروسازان از پرداختن به امور مدیریت مالی و اقتصادی و در نتیجه افزایش فعالیت خدماتی می‌شود.

رئیس انجمن داروسازان تصریح کرد: نیمی از سرمایه گردش داروخانه‌ها در بیمه‌ها است كه عدم پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها منجر به تاخیر در مطالبات شرکت‌های توزیع کننده آن شده و اختلال بزرگی را در سیستم ایجاد می‌کند.

دكتر خویی گفت: برای این که داروخانه‌ها بتوانند جایگاه خود را در نظام سلامت پیدا کنند باید فعالیتهای خدماتی‌شان بیشتر شود و خدماتی از قیبل خدمات آموزش، مشاوره‌ای و هر نوع خدمتی که منجر به بیشترین اثرات درمانی شود را ارایه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha