سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 169791

استفاده از لامپ‌های کم مصرف منجر به سرطان‌های پوستی نمی‌شوند. البته خانواده‌ها باید در هنگام استفاده از لامپ‌های کم مصرف نکات بهداشتی را رعایت کنند و هنگامی که لامپ کم مصرف قابل مصرف نیست آن را در داخل جعبه اصلی قرار داده و در سطل زباله بیندازند.

سلامت نیوز:استفاده از لامپ‌های کم مصرف منجر به سرطان‌های پوستی نمی‌شوند. البته خانواده‌ها باید در هنگام استفاده از لامپ‌های کم مصرف نکات بهداشتی را رعایت کنند و هنگامی که لامپ کم مصرف قابل مصرف نیست آن را در داخل جعبه اصلی قرار داده و در سطل زباله بیندازند.

زمانی که متوجه عوارض لامپ‌های پرمصرف در خانواده شدیم اغلب لامپ‌های خانه را تعویض کردیم و لامپ کم مصرف خریدیم اما به تازگی نیز شایعات زیادی در مورد عوارض لامپ‌های کم مصرف شنیده‌ام. می‌خواستم بدانم آیا صحیح است افرادی که در معرض لامپ‌های کم مصرف هستند به سرطان پوست مبتلا می‌شوند؟ لطفاً مرا راهنمایی کنید.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر حسن اعتماد زاده-متخصص پوست و مو در روزنامه ایران در پاسخ به این سئوال نوشت: در گذشته استفاده از لامپ‌های مدادی در بین مردم بسیار شایع بود. این لامپ‌ها دارای انر‍ژی الکتریکی بسیار زیادی بودند بنابراین امکان آسیب پوست افراد در هنگام مواجهه با نور آنها وجود داشت. اغلب در میوه فروشی‌ها از این لامپ‌ها استفاده می‌شد. نزدیک بودن در فاصله 30 سانتی متری لامپ‌های مدادی به علت افزایش وات آنها می‌توانست برای پوست افراد بسیار زیان آور باشد.

به مرور زمان و با اطلاع رسانی‌های مناسب مصرف این لامپ‌ها بویژه در میوه فروشی‌ها کاهش جدی یافت چراکه این لامپ‌ها علاوه بر عوارضی که می‌توانستند بر پوست داشته باشند افراد را دچار هزینه‌های سنگین نیز می‌کردند. تاکنون لامپ‌های کم مصرف عوارض جدی برای پوست انسان‌ها نداشته‌اند حتی لامپ‌های مدادی نیز فقط منجر به آسیب به پوست می‌شدند و افراد را مبتلا به سرطان‌های پوستی نمی‌کردند بنابراین استفاده از لامپ‌های کم مصرف منجر به سرطان‌های پوستی نمی‌شوند. البته خانواده‌ها باید در هنگام استفاده از لامپ‌های کم مصرف نکات بهداشتی را رعایت کنند و هنگامی که لامپ کم مصرف قابل مصرف نیست آن را در داخل جعبه اصلی قرار داده و در سطل زباله بیندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha