معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: یکی از فعالیت های سازمان بهداشت جهانی به منظور پیشرفت اهداف خود یعنی بهبود شاخص های سلامت در سطح دنیا، انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی است.

سلامت نیوز:معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: یکی از فعالیت های سازمان بهداشت جهانی به منظور پیشرفت اهداف خود یعنی بهبود شاخص های سلامت در سطح دنیا، انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی است.


به گزارش سلامت نیوز ببه نقل از ایلنا، رضا ملک زاده در سومین نشست کشوری مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی که روز گذشته در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اعلام این مطلب، افزود: سازمان بهداشت جهانی تعدادی از مراکز پژوهشی را در سطح دنیا به عنوان مراکز همکار، انتخاب می کند.


وی تصریح کرد: در ایران 16 مرکز تحقیقاتی به عنوان مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی، پژوهش های حوزه سلامت را انجام می دهند و تحقیقات علمی این مراکز، شاخص و برجسته است که در برنامه های پژوهشی سازمان جهانی بهداشت در نقاط مختلف دنیا، مشارکت می کنند.


ملک زاده گفت: مراکز ایرانی همکار با سازمان جهانی بهداشت، در خصوص مسائل مربوط به ایران و منطقه به این سازمان مشورت می دهند و هدف از  نشست کشوری مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی نیز هماهنگی بیشتر، برقراری ارتباط بهتر با سازمان بهداشت جهانی و همچنین فعال تر شدن این مراکز در زمینه های پزشکی در سطح بین المللی بود.


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تأکید کرد: مهم ترین دلیلی که هنوز پزوهش ها در بخش دولتی انجام می شود این است که در کشور تعداد نهادهای خصوصی که دارای بخش تحقیق و توسعه هستند اندک است و نهادهای خیریه موجود نیز بیشتر در حوزه درمان سرمایه گذاری می کنند.


وی افزود: به منظور تقویت حضور بخش خصوصی در حوزه پژوهش  در این دولت برای نخستین بار به مراکز تحقیقاتی خصوصی، مجوز اعطا کردیم که در 2 سال اخیر، حدود 12 مرکز خصوصی را تأیید کرده ایم و مراحل اعطای مجوز به تعداد دیگری از این مراکز نیز در حال انجام است.


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت بر لزوم تقویت بخش تحقیق و توسعه در صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور تأکید کرد و گفت: این صنایع می توانند بودجه هایی را به بخش تحقیق و پژوهش اختصاص دهند.


ملک زاده در پایان ابراز امیدواری کرد تا با به رسمیت شناختن مراکز خصوصی، در آینده شاهد حضور هر چه بیشتر بخش خصوصی در تحقیقات و پژوهش های حوزه سلامت باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha