بدون شک بدن ما ساختاری پیچیده دارد از سر و گردن گرفته تا انگشتان پا. سیستم اعصاب مرکزی، اسکلت، عضلات یا هر قسمت از بدن نقش متفاوتی دررشد بدن ایفا می کنند.به نقل از سایت نیوزویک، هر یک از قسمت های بدن آنزیم های مختلفی دارد که بخش مهمی از وظایف را بر عهده دارد.

سلامت نیوز: بدون شک بدن ما ساختاری پیچیده دارد از سر و گردن گرفته تا انگشتان پا. سیستم اعصاب مرکزی، اسکلت، عضلات یا هر قسمت از بدن نقش متفاوتی دررشد بدن  ایفا می کنند. هر یک از قسمت های بدن آنزیم های مختلفی دارد که بخش مهمی از وظایف را بر عهده دارد.
 
آنزیم چیست؟
به گزارش سلامت نیوز، روزنامه خراسان نوشت: آنزیم ها، بخشی ازفرآورده های سلول است. این مولکول نقش مهمی  در زندگی ما دارد واغلب در خون، مایع روده، دهان و معده یافت می شود.
آنزیم های دستگاه گوارش به ویژه کمک می کند تا غذا به تکه های قابل عبور از روده ها برای  دفع  تبدیل شود.بدون این  آنزیم ها که کمک می کند روند واکنش شیمیایی تسریع شود، مواد غذایی خرد نمی شود.بر خلاف آن چه پزشکان تصور می کردند افرادی که کاهش  آنزیم دارند، معمولا مریض هستند.
 
 سه نوع آنزیم مهم موجود در بدن :
به گزارش سایت نیوزویک،بدن ما از سه بخش مختلف آنزیمی  تشکیل شده است. آنزیم های گوارشی، آنزیم های متابولیکی و آنزیم های غذایی که نقش مهمی در بدن دارد. آنزیم های متابولیکی در تمام نقاط بدن از جمله خون، پوست، استخوان و اندام های داخلی موجود است، بدون آن ها رشد سلول های جدید و حفظ  نظم  بدن امکان پذیر نیست.این آنزیم ها در واکنش های درون سلولی نقش دارد وبدون این آنزیم ها بدن نمی تواند کارکند. آنزیم غذایی نزدیک ترین آنزیم سلولی مربوط به دستگاه گوارش است . آنزیم غذایی در همه جا وجود دارد، از جمله در غذای داخل بشقاب ،در مواد غذایی روی طاقچه سوپرمارکت.... البته آنزیم های غذایی فقط در غذاهای خام موجود است و گرمای  ایجاد شده هنگام پختن، آن را از بین خواهد برد. آنزیم های گوارشی نیز در دستگاه گوارش باعث هضم وجذب مواد غذایی می شود . آنزیم های گوارشی و غذایی کمک می کند تا غذایی که می خوریم  بشکند. اگر یک وعده غذا متشکل از املت و سالاد بخورید،  آنزیم های موجود در سالاد کمک خواهد کرد تا سالاد بشکند.در حالی که  در خصوص املت این اتفاق نمی افتد .
 
نقش آنزیم ها در تغذیه :
سه گروه غذایی از جمله پروتئین ،کربوهیدرات و چربی  وجود دارد که به طور روزانه مصرف می کنیم.بیشترین میزانی که مصرف می کنیم، کربوهیدرات است. برای داشتن یک بدن سالم لازم است که هر یک ازاین موادمغذی در بدن درست پردازش شود.( از طریق سه نوع  آنزیم به نام پروتئاز که هضم پروتئین را به عهده دارد،آمیلاز که هضم کربوهیدرات را به عهده دارد و لیپاز که هضم چربی را به عهده دارد.)
 
بدن هیچ کس آنزیم  ها را برای تمام طول حیات در اختیار ندارد؛  بنابر این برای جبران آن مجبوریم به مصرف مکمل ها روی بیاوریم. به طور معمول بدن در پی بیماری، عرق، آلودگی هوا، مصرف غذاهای فرآوری شده یا عوامل دیگر که می تواند تأثیری جدی روی نحوه  تولید آ نزیم ها  داشته باشد، آنزیم از دست می دهد . یکی از عمده ترین مسائل این است که با بالا رفتن سن  تاثیر گذاری اندام هایی  که آنزیم تولید می کند هم مانند دیگر اندام های بدن کاهش می یابد. با کم شدن آنزیم سلامت بدن  نیز افت می کند و احتمال مریض شدن به طور جدی وجود دارد. با ضعیف شدن  سیستم دفاعی، بدن قدرت مبارزه با باکتری ها و ویروس ها را ندارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha