یک فوق تخصص تغذیه گفت: ورزشکارانی که در ماه رمضان روزه می گیرند از مواد نشاسته ای مانند حلیم، ماکارونی و نان برشته استفاده کنند و در کنار آن مصرف دو لیوان آب میوه و یک لیوان شیر در وعده سحری را فراموش نکنند.

دکتر کیومرث دانشور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: افرادی که در طول روز باید داروی خاصی را مصرف کنند، سالمندان، اطفال، بیماران گوارشی و مادران باردار از جمله افرادی هستند که لزومی در گرفتن روزه ندارند.

وی تصریح کرد: مادران شیردهی که افطاری و سحری با کیفیت بالا مصرف می کنند و در کنار آن میزان مصرف شیر و آب خود را بالا می برند، می‌توانند در ماه رمضان روزه بگیرند.

وی بر عدم خوردن شیرینی با معده خالی در زمان آغاز افطاری تاکید کرد و بهترین روش برای آغاز به خوردن افطار را نوشیدن یک استکان آب ولرم بدون قند توصیف کرد تا از این طریق از ابتلا به دیابت تیپ دو هم جلوگیری شود.

دکتر دانشور به منظور جلوگیری از افزایش اسید اوریک خون به عنوان یکی از پیامدهای روزه گرفتن که می تواند بسترساز بیماری‌های قلبی باشد، گفت: از خوابیدن پس از صرف سحری اجتناب کرده و سیگار نکشید، همچنین از پروتئین حیوانی کم چرب استفاده نمایید.

وی در خاتمه شربت عسل طبیعی همراه با آبلیمو و زنجبیل را از بهترین نوشیدنی‌های قابل مصرف در ماه رمضان عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha