برخی معلولان پلاک ویژه خود را در اختیار سایرین قرار می‌دهند

سلامت نیوز:معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشورعنوان کرد: تاکنون 13 هزار و 246 پلاک ویژه خودروی معلولان صادر شده است وهیچ مشکلی برای صدور پلاک ویژه معلولان وجود ندارد.
حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان آنکه یکی از دغدغه‌هایم همواره آن بوده که بررسی شود تا در سنوات گذشته فرد سالمی از مزایای افراد دارای معلولیت چون "پلاک ویژه خودروی معلولان" استفاده نکرده باشد، گفت: تا کنون طی راستی آزمایی‌های صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی به این نتیجه رسیده‌ایم که برخی از افراد دارای معلولیت پس از اخذ پلاک ویژه، خودرو خود را در اختیار خانواده و بستگان خود قرار داده و خود از مزایای آن استفاده نمی‌کنند.
وی ادامه داد: تاکنون طی بررسی‌های صورت گرفته مسئله خرید و فروش پلاک ویژه توسط معلولان به غیر، برای بهزیستی ثابت نشده است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشورعنوان در ادامه تاکید کرد: برخورد با هرگونه تخلف در زمینه راهنمایی و رانندگی برعهده نیروی انتظامی و پلیس راهور است.
نحوی‌نژاد افزود: بهزیستی تنها وظیفه آن را دارد که افراد دارای شایستگی برای دریافت پلاک ویژه را شناسایی و آن‌ها را برای دریافت تسهیلات معرفی کند، اما اینکه فردی از مزایا و امکانات خود استفاده نکرده و خودرو خود را در اختیار دیگری قرار دهد باید توسط راهور و از طریق گشت‌های نامحسوس یا روش‌های خاص مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی همچنین اظهار کرد : البته بهزیستی موظف است تا بررسی کند که در سنوات گذشته این مزایا به غیر معلولی واگذار نشده باشد و در صورت مواجه با موارد اینچنینی از طریق قانونی با آنها برخورد کند که تاکنون این مسئله برای بهزیستی اثبات نشده است.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پایان از تمام معلولان خواست تا مزایا و تسهیلاتی را که در قانون برای آنها در نظرگرفته شده مانند پلاک ویژه معلولیت و... در اختیار افراد سودجو قرار ندهند، بلکه خود برای بهره‌مندی از امکانات بیشتر و زندگی بهتر تلاش کرده و مسئولان را در این راستا یاری دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha