معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اعلام اینکه 24 مرکز بازپروری زنان آسیب دیده در کل کشور فعال است، گفت: جمع ‌آوری زنان خیابانی به تنهایی کافی نیست بلکه باید در راستای توامندسازی این زنان اقدام کرد.

سلامت نیوز:معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اعلام اینکه 24 مرکز بازپروری زنان آسیب دیده در کل کشور فعال است، گفت: جمع ‌آوری زنان خیابانی به تنهایی کافی نیست بلکه باید در راستای توامندسازی این زنان اقدام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، حبیب الله مسعودی فرید درخصوص اقدامات سازمان بهزیستی برای کاهش مشکلات زنان آسیب دیده و خیابانی اظهار داشت: در حال حاضر 24 مرکز بازپروری این زنان در کشور داریم که در حوزه پیشگیری فعالیت می کنند و خدماتی به زنان آسیب دیده که اکثر آن ها درگیر اعتیاد نیز هستند، را ارائه می کند.معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: تلاش ما این است که بتوانیم خدمات این مراکز را گسترش دهیم و افراد بیشتری را پذیرش کنیم و در واقع خدمات روزانه به این زنان آسیب دیده ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه جمع ‌آوری زنان خیابانی به تنهایی کافی نیست بلکه باید در راستای توامندسازی این زنان اقدام کرد، گفت: خدماتی که در این حوزه ارائه می شود باید با کمک بخش غیردولتی گسترش یابد.این مقام مسئول در سازمان بهزیستی درخصوص آمار زنان آسیب دیده خیابانی نیز گفت: با توجه به اینکه این زنان به صورت پنهان و گروه های مخفی هستند، آماری از جمعیت آن ها نداریم ضمن اینکه مطالعه ای هم برای تعداد این زنان آسیب دیده انجام نشده است. این زنان از گروه های مختلف اجتماعی بوده و رو به افزایش هستند.

مسعودی فرید در ادامه با بیان اینکه سیستم های حمایتی از زنان آسیب دیده باید توسعه یابد، تصریح کرد: آن دسته از زنان آسیب دیده خیابانی که به بهزیستی مراجعه می کنند عمدتا آن هایی هستند که اعتیاد هم دارند و این افراد را پلیس و نهایتا قوه قضائیه به بهزیستی تحویل می دهد، البته آن ها با حکم قضایی به ما معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: ما در سازمان بهزیستی به اعتبارات بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم اقدامات موثری در حوزه زنان آسیب دیده انجام دهیم. این زنان گزینه هایی هستند که فوق العاده مشکل دارند و کار کردن با آن ها بسیار سخت است چرا که هم انواع بیماری ها را دارند و هم اینکه سلامت روان آن ها بدتر از وضعیت عمومی جامعه است لذا برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی آن ها باید هزینه کرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین گفت: در رابطه با موضوع زنان آسیب دیده اقداماتی را با شهرداری تهران و سایر مراکز مربوطه آغاز کردیم و امیدواریم بتوانیم اقدامات موثری را در این زمینه انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha