مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت، آخرین شمار مبتلایان آنفلوانزای نوع آ را در كشور 285 نفر برشمرد و افزود: همچنین یك زن 36 ساله مبتلاء به بیماری مزمن ریوی و معتاد به مواد مخدر بر اثر تماس با فرد آلوده به ویروس آنفلوانزای نوع آ و ابتلا، جان خود را از دست داد.

فوت زن 36 ساله ایرانی بر اثر ابتلاء به آنفلوانزای نوع «آ»
دكتر محمود سروش در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان كرد: این مورد فوتی برای مدتی در بیمارستان بستری و تحت مداوا بوده است اما به لحاظ ضعیف بودن سیستم ایمنی، ابتلای بیمار به آنفلوانزای نوع آ به مرگ وی منجر شده است.

وی، با توصیه به زنان باردار مبنی بر استراحت در منزل و كاهش میزان تماس‌های بی‌مورد به ویژه در سه ماهه دوم و سوم بارداری، گفت: روزه‌داران هم در این ایام از سجاده و جانمازهای شخصی خود در مساجد و تكایا استفاده و از روبوسی خودداری كنند.

مدیر برنامه آنفلوانزا و مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت، ادامه داد: هموطنان در تماس با افراد و حین عطسه و سرفه فاصله دو متری را رعایت و از دستمال كاغذی برای نگهداری جلوی دهان و بینی استفاده كنند.

سروش با تاكید بر شست‌وشوی مكرر دست و صورت تصریح كرد: چنانچه روزه‌داران در این ایام حال عمومی مساعدی نداشته باشند، بلافاصله پس از اقامه نماز برای استراحت به منزل برگردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha