مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه 60 درصد از کارتن‌خواب‌های شهر تهران را مهاجران شهرستانی تشکیل می‌دهند، گفت: طی 30 سال گذشته جمعیت روستایی و شهری جای خود را با یکدیگر عوض کرده‌اند.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه 60 درصد از کارتن‌خواب‌های شهر تهران را مهاجران شهرستانی تشکیل می‌دهند، گفت: طی 30 سال گذشته جمعیت روستایی و شهری جای خود را با یکدیگر عوض کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، فرزاد هوشیار پارسیان با بیان اینکه بیش از 60 درصد از کارتن‌خواب‌ها متعلق به شهرهایی با جمعیت زیر 100 هزار نفر و روستاها هستند، اظهار کرد: دلایل مختلفی برای مهاجرت این افراد وجود دارد اما از قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین دلایل این موضوع اصلاحات ارضی است.وی افزود: خشکسالی و سطح رسیدگی به روستاها از جمله دلایل دیگری است که باعث مهاجرت این افراد به کلانشهرها از جمله تهران می‌شود.


هوشیار با بیان اینکه طی 30 سال گذشته جمعیت روستایی و شهری جای خود را با یکدیگر عوض کرده‌اند، اضافه کرد: این موضوع در واقع برای محصولات غذایی و دیگر محصولات روستایی یک تهدید محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: با تحقیق در یک جامعه آماری دو هزار نفره مشخص شد 60 درصد از کارتن‌خواب‌ها کارگرانی هستند که مشاغل فنی و صنعتی داشته‌اند و نوع عملکرد ما در حوزه‌های گسترش شهر و یا پیشرفت و توسعه به گونه‌ای بوده است که باعث شده این افراد به نقطه کارتن‌خوابی برسند.

هوشیار با تاکید بر اینکه کارتن‌خواب‌های شهرستانی باید به شهرهای خود بازگردانده شوند، عنوان کرد: 40 درصد از این افراد تهرانی هستند البته ما در شهرداری تهران هیچ مسئولیتی در قبال آسیب‌های اجتماعی نداریم اما از آنجایی که مدیر این شهر هستیم این افراد را باید به چرخه زندگی برگردانیم. 



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha