مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا، اعلام كرد: واكسن آنفلوانزای خوكی یا آنفلوآنزای نوع آ تا قبل از اواسط اكتبر یا اواخر مهر ماه امسال، آماده نمی‌شود.

رییس جدید مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا، اظهار داشت: با وجود تاكید مشاوران علمی به رییس جمهور این كشور مبنی بر سرعت بخشیدن به پروسه تولید واكسن آنفلوانزای خوكی، اما ظاهرا تولید این واكسن تا پیش از اواسط ماه اكتبر كه تقریبا با اواخر مهر ماه مصادف می‌شود، امكان پذیر نخواهد بود.

دكتر توماس فریدمن ــ رییس جدید این مركز همچنین خاطر نشان كرد: علاوه بر این، از آنجا كه آزمایشات برای بررسی همه گیری ویروس H1N1 كامل و كافی نیست، لذا امكان دستیابی به رقم دقیق مبتلایان به این بیماری در كشور غیر ممكن خواهد بود.

وی در یك مصاحبه تلویزیونی تصریح كرد: با این حال بیش از یك هزار نفر در این مركز به شدت مشغول كاركردن بر روی ویروس H1N1 برای تولید واكسن و تست‌های مفید به منظور بهبود تكنیك ‌های پیشگیری هستند.

این در حالی‌ است كه مشاوران علمی باراك اوباما خواستار تولید این واكسن حداكثر تا اواسط شهریور بودند.

فریدمن تاكید كرد: به نظر می‌رسد نمی‌توان این واكسن را تا پیش از اواخر مهر برای دسترسی عموم مردم آماده كرد.

بر اساس این گزارش، از آنجا كه این ویروس جدید است لذا شمار بیشتری از مردم مستعد ابتلاء به آن هستند و طبق پیش بینی سازمان جهانی بهداشت، احتمالا ظرف چند ماه آینده دو میلیارد نفر در جهان به این ویروس آلوده خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha