یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 17038

گروهی از دانشمندان هلندی نوعی بازی ویدئویی را با موضوع آنفلوآنزای نوع A ایجاد کرده اند که در آن بازیکن ضمن بازی در خصوص اپیدمی این آنفلوانزا و روشهای مقابله با آن اطلاعاتی را می آموزد.

این بازی را که "آنفلوآنزای بزرگ" (The great flu) نام دارد محققان دپارتمان ویروس شناسی دانشگاه اراسموس در روتردام ساخته اند.

هدف از ساخت این بازی اطلاع رسانی به مردم در برابر راههای پیشگیری، مقابله و ارائه اطلاعات کلی در مورد این بیماری همه گیر است.

بازیکن در این بازی که به صورت آنلاین در شبکه قرار دارد با انجام یک کلیک به مسئول "کنترل اپیدمی جهانی" تبدیل می شود.

این سازمان تخیلی همانند سازمان جهانی بهداشت است. بازیکن باید به عنوان این مقام مسئول، نوع توزیع داروهای ضد ویروسی، تزریق واکسن و اعطای بودجه به گروههای تحقیقاتی در مناطقی که شیوع این آنفلوانزا و تعداد قربانیان بالا است را انتخاب کند.

گسترش ویروس می تواند از طریق یک نقشه تحت نظارت قرار گیرد.

در این خصوص مدیر دپارتمان ویروس شناسی دانشگاه اراسموس اظهار داشت: "در این بازی انتخابها آسان نیستند و بودجه نیز محدود است. در صورتی که پول سرمایه گذاری شود اپیدمی می تواند متوقف شود. بازی بسیار واقعی به نظر می رسد و یک ارزش آموزشی دارد. ما در این بازی افراد را آگاه می کنیم که چگونه می توان در مقابل ویروس از خود دفاع کنند و در کل آنفلوآنزا چیست و اینکه چه روشهایی برای مبارزه با اپیدمی وجود دارد."

براساس گزارش Popular Science، بازی می تواند در پنج حالت اپیدمی بازی شود که این پنج حالت از شیوع ساده تا نوع ویروسی شدید را شامل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha