یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۱

نتایج یك پژوهش جدید در آمریكا نشان می‌دهد: استفاده از ابزار مولتی مدیا و فعالیت‌های چند گانه با كاربرد رسانه‌های الكترونیك شامل یوتیوب، توییتر و پست الكترونیك، باعث بروز آشفتگی‌های ذهنی شده و برای سلامت روان انسان مضر هستند.

محققان دانشگاه استانفورد كه روی این موضوع مطالعه كرده و نتایج یافته‌های خود را در نشریه پیشرفت‌های آكادمی ملی علوم منتشر كرده‌اند، خاطر نشان ساختند كه یافته‌های آنها در این زمینه حیرت انگیز و تعجب آور است، آنها انتظار داشتند تاثیر خوب تجهیزات و امكانات مولتی مدیا را بر روی انسان مشاهده كنند، اما در عوض خلاف آن را پیدا كردند.

پروفسور ایال اوفیر در این باره ، خاطرنشان كرد: ما می‌دانستیم كه چند كاره بودن از نقطه نظر مفهومی دشوار است و تصور می‌كردیم كه این ابزار توانایی خاصی به انسانها می‌دهد تا بتواند چند كار را با هم انجام دهند، اما پس از انجام تحقیقات متوجه شدیم كه نه تنها آنها با این شیوه بهتر كار نمی‌كنند، بلكه بازده‌شان نیز بدتر می‌شود.

این محققان می‌گویند: كاربران مولتی مدیا اغلب در تمركز دچار مشكل می‌شوند و در سازماندهی اطلاعات بدتر عمل می‌كنند، همچنین در انتقال سریع بین وظایف‌شان ناتوان هستند.

محققان معتقدند این یافته با توجه به گسترش استفاده از مولتی مدیاها در جهان بسیار حائز اهمیت بوده و باید تحقیقات بیشتری روی آن صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha